Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı'nın her türlü gıdaya ilişkin şikayetin yapılabilmesi için kurduğu ALO 174 hattı, denetim ekiplerinin yaptığı rutin taramalarından iki kat daha fazla etkili oldu. Sektörde otokontrol sağlayan hattı kullanan vatandaş, en fazla hijyen kurallarına uymayan işletmeleri ihbar etti.
2 BİN 884 BAŞVURUYA 236 CEZA
Geçen yıl yapılan ihbarlardan 459'u kayıtsız işyerleri üzerine oldu. Son kullanım tarihi geçmiş ürün satma konusunda 190 şikayet gelirken, bin 815 hijyen bildirimi, 134 gıda zehirlenmesi, 250 bozulmuş gıda, 25 şüpheli ürün bildirimi yapıldı. Toplamda gelen 2 bin 884 başvuru sayesinde, 2 işyerinin faaliyetine son verilmesi ve 3 kişinin savcılığa sevk edilmeleriyle birlikte toplam 236 ceza kesildi.
BAKANLIK TEŞEKKÜR ETTİ
Bakanlığın 2009 yılında kurduğu hattan 5 yıl önce, Antalya Valiliği Gıda Güvenliği Eylem Kurulu Kararıyla bir telefon hattında 24 saat ihbarlar alınıyordu. Yalnızca kendi ürettiğini değil, turizm nedeniyle de Türkiye'nin dört bir yanından gelen ürünlerin tüketildiği Antalya'daki denetmenler, hattın tanıtımında sarf ettikleri özenli çalışma nedeniyle bakanlıktan özel bir teşekkür yazısıyla onurlandırıldı.
İLÇELERLE ANINDA TEMAS
Sektörün ve tüketicilerin duyarlılığına önem veren Gıda, Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğü ekipleri, 19 ilçedeki temas noktalarında 24 saat boyunca hızlı bir iletişim ağı sağladı. Denetmenler, yüzlerce işyerine de insan sağlığını direkt etkileyemeyecek olumsuz durumunu düzeltmeleri için süre tanıyor.
İHBARLAR 2009 YILINDA ARTTI
Valiliğin 2005'te kurduğu şikayet hattına yapılan 146 ihbar üzerine 4 işyerine faaliyeten men olmak üzere toplam 23 ceza kesilmişti. Bakanlığın ulusal çapta kurduğu 2009 yılındaki şikayet hattına yapılan ihbar sayısında çok hızlı bir artış yaşandı. Yapılan bin 443 ihbarla, 83 işyerinin faaliyeti durduruldu.