Yıl sonuna kadar 250 bin konteynır taşımacılık hedefindeki Antalya Limanı'na son 2 yılda yapılan 10 milyon dolarlık iyileştirmenin ardından, yeni rıhtım gibi yatırımlar da gerçekleştiriliyor. Yolcu terminalinin yenilenmesi, vinçler ile personel sayısını 4'e, saha ekipmanları sayısını da 2'ye katladıklarını açıklayan Port Akdeniz'in Genel Müdürü Özgür Sert, bir yandan da beton zemini yenilediklerini söyledi. Şu ana kadar 40 dönümlük alanın betonunu bitirmek üzere olduklarını belirten Sert, 40 yıldır işletilen limandaki toplam 160 dönümlük yıpranmış alanı etap etap komple yenileyeceklerini söyledi.
RIHTIM YAPILIYOR
Madencilik sektörünün gelişmesi başta olmak üzere ihracatın artmasıyla limanın işlevselliğinin de sürekli arttığını ifade eden Sert, doğu tarafına 230 metre uzunluğunda yeni bir rıhtım yapmak için düğmeye bastıklarını söyledi. Şu anda uzun süren izin aşamasında olduklarını belirten Sert, "Yaklaşık 15 milyon dolar yatırım yapıyoruz. Ekipman kapasitemiz yüzde 50 arttı. Herkes limanların özelleştirilmesini eleştiriyor. Ancak şirketimiz burayı 15 yıl daha işletecek. Ardından yenilediğimiz idari bina da dahil tüm yatırımlarımız devlete kalacak" diye konuştu.
İŞLEVSEL DEĞİL
Doğu ile batı tarafındaki iki parça halindeki bin 600 metre uzunluğundaki rıhtımları olduğunu belirten Sert, ortasında kalan 200 metrelik Antalya Serbest Bölge'ye ait rıhtımın kendilerini engellemesinden dert yandı. Karşı rıhtıma demirleyen gemilere yük götüremediklerini anlatan Sert, "Yük burada gemi orada. Burada 10 tane, öbür tarafta 1 tane vinç var. Bu vinçler 500 ton. Karşı rıhtıma koridor açıp götüremiyorum. Bir kişiyi 650 metre uzaklığındaki yolcu terminaline götürmem gerekse 6,5 km liman etrafından dolaşmamız gerekiyor. Çok acı bir şey" şeklinde konuştu.