Konyaaltı sakinleri başta olmak üzere Antalyalılarda ana arterleri kullanan TIR'lar nedeniyle liman işletmesine karşı bir antipati oluştuğu belirten Port Akdeniz Genel Müdürü Özgür Sert, bu olumsuz algıyı değiştirmek için çabaladıklarını söyledi. Kamuoyunun liman ihtiyacını ve gerekliliğinin anlamasını istediklerini vurgulayan Sert, "Büyük araçlar geçince bir Antalyalı olarak ben de dahil herkes rahatsız oluyor. Ancak 800 km. sahil şeridinde alternatifi olmayan liman olmasa da olur ya da kamyonlar şehre girmesin demek doğru bir yöntem değil" diye dert yandı.
LOSİJTİK ÇOK ÖNEMLİ
Çin dahil her ülkede üretim maliyetleri artarken lojistiğin öneminin de daha da arttığına değinen Sert, "Rakipler 40 TL'ye üretirken sizin 10 TL'ye üretmeniz, lojistik maliyetleri nedeniyle aynı satış rakamına ulaşınca bir önem kazanmıyor. Batı Çevre Yolu'nun açılması gibi çözümler gerekiyor" şeklinde konuştu. Liman girişinde TIR'ların sıra sıra dizilişinin önüne geçmek için TIR parkı gerektiğini belirten Sert, ancak birden fazla kurumun arsasının olduğu Liman'da kimsenin yer ayıramadığını söyledi.
TIR PARKI LAZIM
Antalya 36 No'lu Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı Serdar Mert ise, "O yakınlarda yer bulmak lazım ama bu çok zor. Beldibi'ne yeni bir liman projesi var. Projede görünen TIR parkı yapılırsa sorun çözülür" diye konuştu.