TTNET müşterileri son dönemde ortaya çıkan bir dolandırıcılık yönteminin hedefi haline geldi. ADSL taşıma serbestliğinin başlamasıyla ortaya çıkan dolandırıcılık yönteminde, kendilerini TTNET'in bir uzantısı olarak tanıtan özel firmalar, ağına düşürdükleri TTNET müşterilerini, 'mevcut sözleşmenin bittiğine' inandırarak ve 'indirim kampanyası' vaat ederek kendi şirketlerine taşıyor.
YÜKLÜ CAYMA BEDELLERİ
Aboneler, 'tarife değişikliği' zannettiği işlemin aslında yeni bir internet hesabı açmak olduğunu ay sonunda gelen faturadan anlıyor. Ay sonunda hem TTNET'ten hem de yeni firmadan iki faturanın gelmesiyle şaşkına dönen aboneler, özel şirketle sözleşmelerini iptal etmek için 'cayma bedeli' ödemek durumunda kalıyor. Dolandırıcı firmalar bu yöntemle hizmet vermeden cayma bedeli toplayarak ciddi gelir elde ediyor. Şirketler, dolandırıcılığı telefonun yanı sıra internet üzerinden de hayata geçiriyor. Arama motorlarına reklam vererek, 'TTNET' kelimesi arandığında ilk çıkan adres olmayı garantileyen şirketler, online müşteri temsilcileri ile vatandaşları ikna ediyor. Kendilerini Türk Telekom Müşteri Hizmetleri görevlisi yada TTNET İnternet Hizmetleri görevlisi olarak tanıtan müşteri temsilcileri, internet sitesine girildiğinde açılan mesajlaşma kutucuğundan TTNET müşterilerini tuzağa düşürüyor.