Hint düğünü atağı

Hint düğünü atağı

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın Hintlilere düğün daveti, turizmcileri heyecanlandırdı. Türk ve Hintli düğün acenteleri Hint düğünlerinin Antalya’da yapılması için harekete geçti

  • Akdeniz
  • Çarşamba 04.05.2017
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın Hindistan'da düğün turizmini gündeme getirmesi düğün ve turizm sektörünü harekete geçirdi. Erdoğan'ın girişimi turizmciler tarafından çok yerinde bir adım olarak görüldü. Antalya bu kapsamda, düğün ve toplantılar, teşvik gezileri, kongreler ve sergiler (MICE) sektörünün, dünyanın dört bir yanından en önemli temsilcilerini ağırlamaya hazırlanıyor.

KAPILAR AÇILIYOR
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın Hindistan'a yaptığı düğün davetinin ardından Türkiye'nin en büyük MICE operatörlerinden olan Inventum Global ile Hindistan'ın Etkinlik ve Eğlence Yönetimi Birliği (EEMA), dev bir ortaklığa imza attı. Yeni Delhi'de duyurulan işbirliği, Hindistan'ın yurt dışında yapılan yüksek bütçeli düğünlerine Antalya'nın kapılarını sonuna kadar açıyor. 28 Mayıs-1 Haziran tarihleri arasında Antalya Belek'te gerçekleşecek Inventum Global Workshop ve EEMA Leadership Retreat'ın, sektöre yeni bir soluk getirmesi bekleniyor. Rixos Premium Belek'te gerçekleşecek dev organizasyona Hindistan'dan 100'ün üzerinde premium düğün acentesi CEO düzeyinde katılacak. Bununla birlikte Rusya ve Ukrayna MICE pazarının yüzde 90'ına hakim en büyük MICE acenteleri de etkinlikte misafir edilecek. Etkinlik kapsamında, 31 Mayıs'ta gerçekleşecek olan Inventum Global Workshop 2017'de Türkiye'nin en önemli otelleri ve havayolu şirketleri düğün ve MICE acenteleri ile birebir görüşme yapacak.

ÖLÜ SEZON
TÜROFED Başkanı Osman Ayık da 1.5 milyar nüfusuyla Hindistan'ın çok önemi bir turizm destinasyonu olduğunu vurguladı. Hint düğünlerinin bu pazarda tanıtım için fırsat olduğunu değerlendiren Ayık, "Hindistan'da alım gücü yüksek önemli bir kitle var. Bu kitleye tanıtım için ilk adım düğünler olabilir. Alışveriş, golf ve kültür turizmi gibi ürünler için de Hindistan büyük bir potansiyel taşıyor" dedi. Ayık, Nisan-Kasım aylarında yoğunlaşan ve bütçesi 500 bin dolar ile 1 milyon dolar arasında değişen düğünlerin, turizmin 12 aya yayılması için de avantaj olduğunu söyledi.

TAYLAND YAPIYOR
Antalya'ya gelecek 110 şirketin Tayland'da yıllık 2 bin düğün organizasyonu yaptığını belirten Inventum Global ortağı Asil Akar ise bu şirketlerin Tayland'a alternatif aradıklarını aktararak, "Uzun zamandır Hindistan düğün pazarından pay almak için girişimlerimiz var. Antalya'da 2015'te 4, 2016'da 2 büyük düğün organizasyonu oldu. 2017-2018 düğün sezonu için şimdiden 10'un üzerine talep aldık. Bir düğünün bütçesi 10 milyon doları aşabiliyor. Antalya, son olarak Mardan Palace'ta 12 milyon dolar bütçeli bir düğüne ev sahipliği yaptı. Bu pazarın büyüklüğünü gösteriyor" diye konuştu.

GETİRİSİ YÜKSEK
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın temaslarının önemine işaret eden Rixos Premium Genel Müdürü Özgür Çinkılıç ise Türkiye'nin bu büyük pastadan pay alacağını söyledi. Hintli turistlerin normal turistlere göre daha fazla para bıraktığını belirten Çinkılıç, "Her akşam ve gündüz çeşitli aktiviteler olduğu için, özel istekler ve özel fiyatlandırılan şeyler. Normalde bir toplantı gurubuna nazaran 1'e 3 daha fazla para bırakıyor ama bunun sadece para, ciro anlamında değil, imaj anlamında büyük bir getirisi var" diye konuştu.

TARİFELİ SEFER ÇAĞRISI
Hindistan'ın 5.5 saatlik uçuş süresiyle orta mesafeli bir destinasyon olduğunu hatırlatan Osman Ayık, "THY'nin İstanbul'dan Hindistan'a haftada 14 uçuşu var. Sunexpress'in Antalya'dan Hindistan'a uçuş planlaması var. Bu pazarda büyüme için hem uçuş noktalarının hem de sıklığının artması gerekiyor" dedi.