Aantalya gündemini 1990'lı yıllardan beri meşgul eden, Sarısu'dan başlayıp Kepezüstü'de Burdur karayoluna bağlanan 14 kilometrelik Batı Çevre Yolu'nun tamamlanması ile gözler kavşaklara çevrildi. Yıllarca yapımı imar ve emsal tartışmaları nedeniyle ertelenip yılan hikayesine dönen Batı Çevre Yolu'nda şimdi de kavşaklar tamamlanmak için çözüm bekliyor.
YARGIYA TAŞINDI
Serbest Bölge Katlı Kavşak projesi 30 bin metrekarelik alanda kamulaştırma çalışmasına hak sahiplerinin dava açması nedeniyle ertelendiği belirlendi. Ayakları yerleştirilen kavşak projesi için yargı kararı beklenirken, bölgede trafik hemzemin olarak devam ediyor. Hak sahiplerinin talep ettiği toplam tutarın, kavşak yapım maliyetinin 10 katı olması çalışmaların önünü tıkadı.
İMAR ÇALIŞMALARI
Karayolları 13'üncü Bölge Müdürü Arif Çobanoğlu, Serbest Bölge Katlı Kavşağı'nda kamulaştırma çalışmalarında yargı sonucunu beklediklerini söyledi. Batı Çevre Yolu kapsamında planlanan tek kavşağın bu olmadığını da belirten Çobanoğlu, "Bunun dışında Uncalı'daki kavşak projesi için imar çalışmaları başladı. Bu çalışmalar tamamlanınca ihaleleri gerçekleştireceğiz" dedi.
40 DAKİKALIK AVANTAJ
Batı Çevre Yolu'nun açılmasıyla Burdur istikametinden gelip kentin batısına gitmek isteyen araçlar kent merkezine girmeden devam edebiliyor. Batı Çevre Yolu'nun 40 dakikalık bir avantaj sağlayacağı hesaplanıyor. Kavşakların tamamlanmasıyla, zaman tasarrufunun artması bekleniyor. Yolun tamamlanıp trafiğe açılması ile ağır tonajlı araçların Akdeniz Bulvarı'nı kullanması yasaklanırken, sahil şeridi önemli bir sorundan kurtulmuş oldu.