Antalya'ya uzun yıllardır beklediği yüksek hızlı trenle ilgili son müjde, Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu'ndan geldi. Bakanı Çavuşoğlu, yeni yüksek hızlı tren hattının Antalya'yı iki koridorla büyük şehirlere bağlayarak yolcu ve yük taşımacılığı alanında kente büyük rahatlık, kaynak sağlayacağını bildirdi.
RAHATLIK SAĞLAYACAK
Antalya-Eskişehir yüksek hızlı tren hattında uygulama projesine başlandığını Bakan Çavuşoğlu sosyal medya hesabından, "Bir hayal daha gerçek oluyor. Söz verdiğimiz Antalya-Burdur-Isparta yüksek hızlı tren güzergahı belirlendi, uygulama projeleri başlıyor" sözleriyle duyurdu. 530 kilometrelik Antalya- Konya-Aksaray-Nevşehir-Kayseri yüksek hızlı tren uygulama projesi ve sondaj çalışmalarını 2017 sonuna tamamlamayı hedeflediklerini aktaran Çavuşoğlu, "Antalyamızı iki koridorla büyük şehirlere bağlayarak yolcu ve yük taşımacılığı alanında şehrimize büyük rahatlık, kaynak sağlayacağız" ifadelerini kullandı.
İSTANBUL 4 SAATE İNECEK
Yüksek hızlı tren projesi ile 714 kilometrelik İstanbul-Antalya arası ise 4 saat 30 dakikaya inecek. Demiryolu ağı ile denizyolunun birleşmesiyle Antalya ihracatta da önemli bir ivme kazanacak. Ayrıca Antalya'nın turizm potansiyelinin iç bölgelere yayılması için de hızlı tren hattı önemli bir rol oynayacak.
KORİDOR HAT BELLİ OLUYOR
Daha önce onaylanan ve uygulama projesi de başlatılan Eskişehir-Kütahya-Afyonkarahisar hattına ek olarak Ankara ve İstanbul'la bağlantılı olacak Isparta- Burdur-Antalya hattı için bu güzergahta var olan seçenekler TCDD uzmanları tarafından incelendi, en uygun hat belirlendi. Böylece, son gelişmeyle birlikte tüm hatlarda uygulama projeleri tamamlanmış olacak. Koridor hattın belli olmasının ardından 1/5000'lik ve 1/2000'lik planlar hazırlanacak. Projelerin en kısa zamanda bitmesi bekleniyor.
1909'DAN BERİ BEKLENİYOR
Antalya'nın asırlık beklentisi olan demiryolu hayali gerçeğe dönüşecek. En yakın demiryolu hattına 90 kilometre uzaklıkta olan Antalya'da trenle ilgili beklentisi 1909 yılına dayanıyor. Antalya halkının, Antalya-Isparta demiryolu hattı beklentisi, 1909'da Konya vilayeti tarafından uygun bulunmasına karşın, Osmanlı Devleti'nde Bayındırlık Bakanlığı olan Nafia Nezareti tarafından uygun görülmemişti. Mustafa Kemal Atatürk'ün de 1933 yılında Antalya'nın demiryolu ağına bağlanması için programa aldığı biliniyor.