Ankara Ticaret Odası'nın (ATO) düzenlediği Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesi, Congresium'da başladı. Coğrafi işaretli ürünlerin ihmal edilen ekonomik öneminin ülke ve bölgesel kalkınmaya etkisinin anlatılacağı zirvenin sunumunu ünlü sunucu Mesut Yar yaptı. Zirveye çok sayıda davetli katılırken öğrencilere de çeşitli hediyeler verildi. Bugün sona erecek zirvede, yöresel ürünlerin sergilendiği stantlarda ürünler hakkında katılımcılara detaylı bilgi verilecek.
Bakanlık destekleyecek
200'ün üzerinde yöresel ürünün bulunduğu Türkiye'de sadece 3 üründe coğrafi işaret bulunduğuna dikkat çekilirken, bu sayının daha artırılması için böyle bir zirvenin düzenlendiği belirtildi. Zira bu ürünlerin coğrafi işaretli ürünler haline getirilip dünya pazarına sunulması ülke ekonomisi açısından da büyük önem taşıyor. Dolayısıyla Türkiye'nin süt, peynir, makarna gibi ürünlerinin dünya sofralarında yer alması için gerekli çalışmaların hızla yapılması gerekiyor. Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci de zirvede yaptığı konuşmada bu konunun altını çizdi. Bakanlık olarak coğrafi işaretli ürünler için gerekli desteği sağlayacaklarının müjdesini veren Tüfenkci, "Yerli ve milli olan her şey için mücadele veriliyor. 16 Nisan'da ülke olarak yerli ve milli bir dönüşüm gerçekleştirdik. Bu değişim ve dönüşümle Türkiye'yi de marka haline getirmek, Türkiye markasını büyütmek istiyoruz. Türkiye'de coğrafi işaretli olma kapasitesine sahip ürün sayısı, AB toplamından daha fazla. Coğrafi işaretli ürünler, ülkelerin en önemli ekonomik kaynaklarından biridir" diye konuştu.
'Coğrafi işaretli ürün merkezi Ankara olsun'
Ato Başkanı Gürsel Baran da Ankara'yı coğrafi işaretli ürünlerin merkezi yapmayı planladıklarını dile getirdi. Baran, "Köylümüzün ürünleri dünya pazarında tanınsın, hem köylü hemşehri hem tüm Türkiye kazansın istiyoruz. Ülkemizde çok fazla hazine var. Biz bunların farkında değiliz. Elimizdeki hazineyi değerlendirmeliyiz" dedi. Konuşmaların ardından Bakan Tüfenkci ve beraberindekiler stantları gezerek ürünler hakkında bilgi aldı.