Ramazan Bayramı öncesi başta gıda, giyim ve turizm olmak üzere birçok sektörde hareketlilik arttı. Pastacıdan şekerciye, taksiciden berbere, konfeksiyoncudan terziye kadar 317 farklı esnaf ve sanatkar bayram için hazırlık yapıyor. Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Şeref Fayat bayram psikolojisinin tüketim alışkanlıklarına yansıdığını ifade ederek, bayramlık alışverişinin özellikle çocuklu ailelerin vazgeçilmez alışkanlığı olduğunu ifade etti. Dini bayramlarda hazır giyimin öneminin arttığına dikkati çeken Fayat, "Aylık ortalama 5-6 milyar lirayı bulan hazır giyim alışverişlerinde her bayram dönemi yaklaşık 2 milyar lira ek harcama yapılmaktadır. Anadolu illerinde bayramlık giyim alışverişi daha fazla gerçekleştirilirken Ankara, İstanbul, İzmir gibi illerde sezonsal indirim kampanyaları, bankaların ek taksitlendirmeleri rol oynamaktadır. Son yıllarda internetten bayramlık alışverişi de tüketicilerin yeni alışkanlıkları arasına girdi."