Boykota inat satışları patladı

Boykota inat satışları patladı

Donald Trump’ın kızı Ivanka Trump’ın kendi adını taşıyan markası, Demokratların boykot çağrılarına rağmen inanılmaz bir büyüme yaşadı. Marka tarihinin satış rekorunu kırdı

Geçtiğimiz yıla damga vuran ABD başkanlık seçimleri sırasında Donald Trump'ın siyasi tavrına tepki gösterenler, kızı Ivanka'nın markasının da boykot edilmesini istemişti. Tam kış sezonu indirimleri sırasında Demokratları destekleyenler, Ivanka Trump logolu hazır kadın giyim, çanta ve ayakkabı koleksiyonlarını satın almayı bırakmıştı.

YÜRÜYEN REKLAM PANOSU
Ancak Trump'ın başkan seçilmesi ve Ivanka Trump'ın babasının gayri resmi danışmanı olması markasının satışlarını etkiledi. Ivanka Trump, babasıyla çalışabilmek için kendi markasının yönetiminden ayrıldı ve şirket yönetimini profesyonel bir ekibe bıraktı. Ve bunun ardından markası için yapabileceği en iyi şeyi yapıp her etkinliğe kendi logosunu taşıyan kıyafet ve aksesuvarlarla katılmaya başladı. Bu hareketi Demokratlar tarafından "Olacak iş değil. ABD Başkanı ile etkinliklere katılıp kendi markasının reklamını yapıyor. Ivanka Trump tam bir yürüyen reklam panosu. Bu da kabul edilebilir bir şey değil" diye yorumlansa da Ivanka'nın bu adımı satışlara olumlu bir şekilde yansıdı. E-ticaret sitesi Lyst, markanın satışlarının ocak ayından bu yana yüzde 346 oranında arttığını yazdı. Yıllık geliri yaklaşık 100 bin dolar olan kadınların özellikle markayı severek takip ettiklerini belirten site açıklamasında şunları belirtti: "Bir kadının sahip olduğu markaya böyle bir tavır alınması bile insanların tepkisini çekti. Kadınlar da birbirinden önemli davetlerde kendi ürünlerini güvenle giyen Ivanka'dan etkilendi." İnternet satışları üzerinde bir araştırma yapan Slice Intelligence firması, Ivanka Trump markasının 2017'ye beklenmedik derecede güçlü girdiğini açıkladı. Firma yılın ilk iki ayında yüzde 207'lik bir artışın yaşandığını ve 4.4 milyon kişinin markanın ürünlerini satın aldığını belirtti. Marka böylece tarihinin en büyük satışını da gerçekleştirmiş oldu.

LÜKS MÜCEVHER FİRMASINI KAPATTI
Ivanka Trump, babasının danışmanları arasına girdikten sonra lüks mücevher sektöründen çekilme kararı aldı. Trump'ın şirketlerinin CEO'su Abigail Klem bu kararın ardında modaya daha uygun, daha güncel ve daha erişilebilir fiyatlı aksesuvarlar yapma istekleri olduğunu söyledi. Böylece Trump'ın 2007 yılında adım attığı lüks mücevher sektörü macerası sona ermiş oldu. Bunun yerine Lord&Taylor tarafından satılan Trump imzası taşıyan modern aksesuvarlarda tam bir satış patlaması yaşaması bekleniyor.

?ALIŞVERİŞ DE SİNEMA DA BU MODA HAFTASINDA
Bu yıl Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul (MBFWI), ilk kez Cercle D'Orient binasını da kapsayan Grand Pera'da gerçekleşecek. 20-24 Mart tarihleri arasındaki etkinliği hepimiz sabırsızlıkla bekliyoruz. Bu heyecanlı organizasyonu MBFWI Moda Direktörü Banu Bölen ile kounuştuk:

ALIŞVERİŞ YAPABİLECEKSİNİZ
"Bu sezon moda haftası modanın farklı alanlarına dokunan bir etkinliğe dönüşüyor. Dünyanın önde gelen trend tahmin ajanslarından Nelly Rodi, sonbahar/ kış 2018 ve ilkbahar/yaz 2018 sezonlarına dair trendleri farklı seminerler aracılığıyla davetlilerle paylaşacak. Grand Pera bünyesinde farklı marka ve tasarımcılar, bir ay boyunca kalacak olan pop-up mağazalarla güncel koleksiyonlarını tüketicilerle buluşturacaklar. Fashion in Motion ise bir diğer yenilik. Bu başlık altında MBFWI ekibinin titizlikle seçtiği moda filmleri gösterilecek.

BİN 500 KİŞİ ÇALIŞTI
Tarihi bir binayı bir moda üssüne çevirmek için bin 500 kişi çalıştı. Moda haftası sırasında 200 kişiden oluşan organizasyon ekibi görev yapacak. Ayrıca etkinlik çerçevesinde 60 kişilik bir güvenlik ekibi de sürekli alanda yer alacak. Etkinlik organizasyonunu ilk sezondan itibaren üstlenen The Sales Machine (TSM), etkinlikten bir ay önce çalışmalara başladı. Çizimlerle başlayan çalışmaların ardından her marka ve tasarımcıların prodüksiyon ekipleri kendi defile ve şovları için görevi devraldı. Onların da mekanı ilk görmelerinden itibaren çalışmaları ortalama 20-25 gün sürdü. Etkinlik boyunca tarihi Cercle d'Orient binasında yer alan Runway alanı, Emek Sineması alanı ve studio sunumlarının gerçekleşeceği tiyatro sahnesi olmak üzere üç ayrı alanda defile ve sunumlar gerçekleşecek. Üç salonun azami kapasitesinin 350 kişi olduğu düşünülürse, hafta boyunca 20 bin üzerinde kişi moda haftasını takip edebilecek.

MODA DÜNYASI TAKİPTE
Etkinlik moda dünyasının referans yayınları kabul edilen Business of Fashion ve WWD tarafından takip edilecek ve yayınlanacak. Ayrıca her sezon olduğu gibi, marka ve tasarımcıların tercih ettiği mankenler arasında yabancı mankenler de yer alacak."

MODAKAZANI

KAFASI KARIŞIK STİL

Son dönemin en iddialı moda blogger'ı kesinlikle Chiara Ferragni... Spor ve şık parçaları çok iyi kombinleyen, vintage'ı zorlamasız bir şekilde kombinlerinin içine katan Ferragni, logo ve işlemelerde ciddi zorluk yaşıyor. Louis Vuitton logolu valizleri, Gucci işlemeli jean ceketi, siyah Adidas eşofman takımıyla göz yorucu ve şıklıktan çok uzak.

HAFTANIN KARNESİ

GÜL GÖLGE SAYGI

Evden çıkmadan önce bir fotoğraf çeken Gül Gölge Saygı, puantiyeli ve açık renkli elbisesiyle çok hoş görünüyor.

ÖZGE ULUSOY
Bu rengarenk, desenli şık elbiseyle Özge Ulusoy çok ama çok şık. Televizyon programı için diz boyunda kısa kollu bir elbise giyen, bu elbiseyi de siyah bantlı şık ayakkabılarla tamamlayan Ulusoy'u beğenmemek imkansız.

TIĞ İŞİ ÇANTA
Yeni sezonda rengarenk, bol sloganlı, işlemeli, taşlı çantalar görmeye hazır olun. İlkbaharda durum öyle bir hale gelecek ki birbirinden farklı çantalarıyla kadınlar yarışa girecek. Fendi de yaklaşık 2 bin euro etiketi bulunan bu tığ işi çantasıyla kadınların kalbini çalacak.

Tüm dünyada kadınlar benzer bir sebeple giyinir, diğer kadınları rahatsız etmek için.
Elsa Schiaparelli