Tayvan'da geçtiğimiz şubatta göle düşerek 44 kişinin ölümüne neden olan uçak kazasında pilotun kazara yanlış motoru kapattığı belirlendi. Kazanın nedeni Havacılık Güvenlik Konseyi'nin (ASC) kazanın ardından yaptığı incelemede bulundu. TransAsia Havayolları'na ait ATR 72-600 tipi GE 235 sefer sayılı uçağın enkazında bulunan kara kutu kayıtlarında, uçağın köprüye çarpıp göle düşmeden 8 saniye önce pilotun, "Gaz pedalının yanlış yeri çekilmiş" dediği tespit edildi. Haber ajansı DPA'nın haberinde Pilotların yanlışı fark edene kadar boşta duran 1 numaralı motoru çalıştırmaya başladığı belirtiliyor. Uçağın havalanmasından sadece 37 saniye sonra motorlardan birinde dumanlar çıktığına dair sinyaller alındığı aktarılıyor.
NEDEN KAPATTIĞI BİLİNMİYOR
ASC'nin uçuş kabininde bulunan iki pilottan hangisinin uçağı yöneten pilot olduğunu teşhis etmeyi de reddettiği ifade ediliyor. Ancak TransAsia Havayolları, Liao Chien-tsung isimli pilotun uçuş pilotu olduğunu açıklamıştı. ASC Başkanı Thomas Wang, kalkıştan 4 saniye sonra görüntüleme pilotunun otomatik kalkış güç yapılandırma sisteminde bir şeylerin yanlış olduğunu fark ettiğini, ancak uçuş pilotunun kalkışı sürdürdüğünü açıkladı. Wang, "Uçuş pilotunun çalışan motoru neden kapattığını hâlen bilmiyoruz" sözleriyle kazanın esrarengizliğini hâlen koruduğunu söyledi. 4 Şubat'ta 58 yolcusuyla başkent Taipei'den Kinmın'a giderken nehre düşen uçakta, 44 kişi ölmüştü.