Japonya'nın Sasebo kentinde dün kapılarını açılan Henn na (Tuhaf) isimli otelde hizmetin büyük bir kısmını robotlar veriyor. Resepsiyonda dinozor görüntüsünde bir robot ve Japonca konuşan bir kadın humanoid'in (insan görünümlü robot) bulunduğu otelde "Hoş geldiniz" diyerek ziyaretçiyi selamlayan dinozor, daha sonra "Otele giriş yapmak istiyorsanız lütfen bire basın" diyerek ziyaretçiyi yönlendiriyor. Ziyaretçi dokunmatik ekrana girerek otel müşterisi oluyor. Resepsiyonun ikinci elemanı kadın humanoid de Japon geleneklerine göre eğilerek ziyaretçiyi karşıladıktan sonra aynı işlemleri tekrarlıyor. İkinci aşamadaysa, odalara standart otellerde olduğu gibi anahtarla girilmiyor. Otel girişinde yüz görüntüsü alan bir robot sayesinde odalara girilebiliyor. Bunun nedeniyse otel yetkililerince "Eğer anahtarınızı kaybederseniz, robotların bulabileceğini sanmıyoruz" şeklinde esprili bir şekilde açıklanıyor. Vestiyer hizmetini de bir robot veriyor. Robot, müşterilerinin içine eşyalarını koyduğu kasaları yerleştiriyor.
GECELİK KONAKLAMA 220 TL
Bir kişi için gecelik konaklama fiyatı 80 dolardan (220 TL) başlayan otelin odacılık hizmetleri de bir robot tarafından yapılıyor. Robot kahvaltı saatlerini veya herhangi bir etkinlikle ilgili bilgileri müşterilere duyuruyor ancak kapıda taksi çağırabilme yeteneğine sahip değil. Bir eğlence parkının parçası olarak Hideo Sawada tarafından işletilen otelin insan iş gücünden tasarruf ederek masrafları kısmak amaçlı açıldığını belirtiliyor. Sawada, teknoloji sayesinde verimliliğin arttığına inanıyor. Ancak otelde son noktayı yine insan koyuyor. Otel yetkilileri, "Robotlar hala bir yatağı düzeltemiyor" diyor. Otel güvenliğinden de insanlar sorumlu olacak. İnsanlar robotların düzgün çalışıp çalışmadığını kontrol ederek, olası bir hataya müdahale eden yönetici konumunda. olacak.