İzmir'de
elektronik ücret toplama sistemi işletim ihalesini kazanan Kartek yetkilileri, kent ulaşımında ciddi krize yol açan değişim sürecinde fedakarca çaba harcadıklarını bildirdi. Egeli Sabah'ı ziyaret eden Kartek'in toplu ulaşım markası One Click Genel Müdürü İbrahim Durak, sistemi teknolojik altyapısıyla birlikte devralmaları gerektiği halde, yaşanan krizin aşılabilmesi için fedakarlık göstererek, 10 günde yeni sistem kurduklarını anlattı. Sistem bileşenlerinin eski işletmeciden alınamadığı için kendilerine de teslim edilemediğini dile getiren Durak, "Kart dolum makinelerinin, kartları okuyan validatörlerin anahtarlarının, şifrelerinin üretildiği kök anahtar da yoktu. Tüm ekibimizle sahaya indik. Yolcu kartları üzerinde manipülasyon yapıldığını gördük, veri tabanına müdahale edilmişti, sistem kayıtlarına sağlıklı ulaşamıyorduk. Sahada birçok tanımsız kartlarla karşılaştık. Sonuçta işletmeci olarak kazandığımız ihalede yeni sistemimizi kurmak durumunda kaldık. Süreç içerisinde yaşanan birçok spekülasyonun içine çekilmeye çalışıldık. Projenin siyasileştirilmesi bile gündeme taşındı. Ancak biz bir teknoloji şirketiyiz. Hiçbir spekülasyonun parçası olmak gibi bir niyetimiz ve bakış açımız asla olamaz" diye konuştu. Durak, altyapı konusundaki yeterliliklerini dünya çapında tescillediklerini, bu konudaki eleştirilerin de gerçeklikten uzak olduğunu belirterek, "Eski firma, Kamu İhale Kurumu'na belgemizin yetersiz olduğu gerekçesiyle itirazda bulundu. Bu itirazı defalarca reddedildiği halde şimdi mahkeme kanalıyla bu kararı durdurdu. Burada karar sadece itirazın incelenmesine yönelik rutin bir hukuki prosedürdür. Nihai kararın firmamız lehine sonuçlanacağından kuşkumuz yoktur" dedi.