Şoföre tuzak planı tutmadı

Şoföre tuzak planı tutmadı

Bakan Soylu’nun ‘tuzak radar’ sistemine son vermesi, İzmir Büyükşehir’in Akıllı Trafik Yönetim Sistemi’ni vurdu. Sistemin parasını hız cezalarından çıkarmak isteyen Büyükşehir’in planı tutmadı

İçişleri Bakanı Süleyman Soylu'nun geçtiğimiz günlerde, tüm illerde tuzak radar uygulamalarına son verildiğini açıklaması, İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin yapımına 2014 yılında başladığı Akıllı Trafik Yönetim Sistemi'ni sekteye uğrattı. Ülke genelinde belediyeler, kendi sorumluluk alanlarında aşırı hız kaynaklı kazaları önlemek, yaşanan can ve mal kayıplarının önüne geçmek, vatandaşa kesilecek cezalardan alacakları yüzde 30'luk paylar sayesinde kendilerine gelir sağlamak amacıyla kısa adı EDS olan Elektronik Denetleme Sistemi kurmaya başladı. Sistem kısa sürede yayılırken EDS'nin varlığından habersiz çok sayıda sürücü, art arda gelen trafik cezaları ile büyük şok yaşadı. Son olarak Ordu'da bir yıl içinde 500 bine yakın sürücüye radar cezası kesilmesi üzerine vatandaşlar şikayetlerini dile getirdi. Bunun üzerine İçişleri Bakanı Süleyman Soylu sürücülerin sesine kulak verdi. Kurban Bayramı öncesi konuya ilişkin açıklama yapan Bakan Soylu, elektronik radar uygulamasının sona erdiğini açıkladı. Bakan Soylu'nun açıklamaları, sistem mağduru çok sayıda araç sürücüsü tarafından büyük sevinçle karşılanırken İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin yapımına 2014 yılında başladığı Akıllı Trafik Yönetim Sistemini de sekteye uğrattı. İzmir'de Akıllı Trafik Sistemi kapsamında belirlenen 12 güzergaha kurulması öngörülen 'Hız Koridoru Uygulaması' da alınan kararla daha başlamadan bitmiş oldu.

YÜZDE 30 PAY ALACAKTI
Kent içinde belirlenen güzergahlarda araçların ortalama hızlarının bir koridor boyunca ölçülmesi sonucu hız kurallarını ihlal eden araç sürücülerinin tespitini öngören sistem, Bakan Soylu'nun açıklamaları ile rafa kalkmış oldu. Bakan Soylu, "Her 300 metrede bir, her bir kilometrede bir, her iki kilometrede bir ceza anlayışı ortadan kalkmıştır" ifadelerinde bulunmuştu. Akıllı trafik sistemi bünyesinde kentin çeşitli yerlerine kurulan kameralarla hız ihlallerine cezai işlem uygulanmasının kaldırılması, Büyükşehir Belediyesi'nin sistemden gelir elde etme hayalini de suya düşürdü. Büyükşehir Belediyesi, 2012 yılında 54 milyon liraya ihale ettiği EDS'nin devreye girmesi ile birlikte kent genelinde sistem aracılığı ile kesilecek her cezadan yüzde 30 pay alacaktı. Böylece zaman içinde sistem hem kendisini amorti edecek hem de büyükşehir belediyesi kasasını dolduracaktı. Yeni düzenlemeye göre İzmir'de kurulan sistem sadece uygunsuz parklanma ve kırmızı ışık ihlallerine ceza yazabilecek.

HANGİ CADDELERDE UYGULANACAKTI?
Eğer EDS iptal olmasa idi İzmir'de Mustafa Kemal Sahil Bulvarı, Ankara Asfaltı, Altınyol, Karşıyaka Yalı, Yeşildere yolu, Yeşillik caddesi ve Anadolu caddesi gibi ana arterlerde uygulanacaktı. Bu caddeler için belirtilen hız sınırına uymayan araçların plakalarına otomatik olarak ceza yazılabilecekti. Belirlenen yolların girişlerinde o yolun hız limiti tabela, hız limitinin başlangıcı, ve kameralar yerleştirilecekti. Araçların geçişi esnasında hız koridoru başlatılacak, araçlar bu koridordan geçiş yaptıkları sürede belirlenen sürenin altında geçen araçlara otomatik olarak ceza kesilecekti. Sistemde önemli olan, bu koridoru ne kadar sürede ve hızda geçtiği dikkate alacaktı. Aynı zamanda buradaki kameralar hem MOBESE görevi görürken hem de tehlikeli araç, gabarisi yüksek ve kontrol dışı ya da belirtilen saatler dışında trafiğe çıkan araçları da tespit edebilecekti.