İzmir Büyükşehir Belediyesi'nebağlı deniz ulaşım şirketi İZDENİZ A.Ş ile Türkiye Denizciler Sendikası'na (TDS) bağlı işçiler arasındaki toplu iş sözleşmesi görüşmelerindeki anlaşmazlık devam ediyor. İşçilerin 11 Temmuz'da başlattığı grev iki taraf arasında uzlaşma sağlanamaması nedeniyle 7. gününü geride bıraktı. Grev nedeniyle körfezde 7 gündür yapılamayan deniz seferlerinden en çok etkilenen Karşıyaka halkı, İZDENİZ çalışanlarına destek verdi. İZDENİZ A.Ş çalışanlarının grev yaptığı vapur iskelelerini terketmemesi üzerine Karşıyakalılar, sabah ve akşam saatlerinde düzenli olarak işçilere yiyecek ve içicek götürmeye başladı. Grevdeki işçilerin, haklı olduğunu düşünen, Karşıyaka halkı, bir an önce iki tarafın uzlaşarak vapur seferlerinin başlamasını istiyor.
İŞÇİLERİN HAKLARI VERİLSİN
Grev yapan işçilere börek getiren 78 yaşındaki Münire Akçay da, "Onlara destek olmak için geliyorum. Böyle perişan oturuyorlar. Haklarını versinler" dedi.Vapurları çalışmadığı için İzmir'in merkezi Konak'a gitmek isteyen vatandaşlar normal zamanda vapurla 15 dakikada rahatça gittikleri mesafeyi, işe gidiş ve işten dönüş saatlerinde neredeyse 1 buçuk- 2 saat arasında gitmeye başladı. mağdur durumda bulunan halk işçilerin haklarının verilmesinin ardından grevin sona erdirilerek seferlere başlanmasının istedi.
HALKA TEŞEKKÜR EDİYORUZ
Karşıyaka halkına verdikleri destekten dolayı teşekkür eden Şehir Hatları Şube Başkanı Hüseyin Sarayoğlu, "Her sabah ve her akşam düzenli olarak hem kahvaltımızı hem pasta ve böreklerimizi getiriyorlar. Bu şekilde devam edeceğiz. Henüz karşı taraftan bir iletişim kurulamadı. Tek üzüldüğümüz nokta halkı çok mağdur ettik burada. Ondan dolayı özür diliyorum ama bize sahip çıktıkları için de teşekkür ediyorum. Bizim amacımız şov değil. Bizim amacımız sadece toplu sözleşmede talep ettiğimiz rakamlar. Bizim şovla işimiz yok, biz grev istemiyoruz. Çözümden yanayız. Oturur çözeriz diye düşünüyorum. İleriki safhalara götürmek istemiyoruz" dedi.