Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) okullarda "Değerler" eğitimi verilecek. Seminerler şeklinde verilecek derslerin içeriği kitapçık haline getirilerek il valiliklerine gönderildi.
MEB söz konusu proje kapsamında Hizmet Vakfı ile protokol imzaladı. Bu protokol çerçevesinde tüm örgün ve yaygın eğitim kurumlarında seminerler şeklinde "Değerler" eğitimi verilecek.
Bakanlık tamamının Kur'an ve hadislerden örneklerle anlatıldığı eğitimin içeriğini kitapçık haline getirdi. Eğitim için 9 konu başlığı belirlendi.
Söz konusu dersler kapsamında öğrencilere rol model olma, karşılıklı güven, hoşgörü ve dürüstlük ilkeleri, sınıf içinde uyulması beklenen davranışlar gibi konular işlenecek.
Kitapçığın gönderildiği birçok ilde seminerler verilmeye başlandı.
Uygulamaya 2010'da başlandı
Türkiye'de değerler eğitimi ilk kez 2010'da dönemin Milli Eğitim Bakanı Nimet Baş tarafından yayımlanan bir genelge ile uygulanmaya başladı. Genelgede, öğrencilere yaptırılması istenen etkinlik örnekleri arasında, "rol model olma", "karşılıklı güven, hoşgörü ve dürüstlük ilkeleri", "sınıf içinde uyulması beklenen davranışlar listesi", "yardım organizasyonları, doğum günü ve özel günlerde etkinlikler düzenlenmesi" gibi konu ve faaliyetlere yer verildi.
Eğitimin içeriği ise illerde oluşturulan, "değerler eğitimi komisyonlarının" yetkisine bırakıldı. Bu kapsamda, illerdeki komisyonlar, yıl boyunca işlenecek değerleri ve zamanlarını belirleyip örnek yıllık plan hazırlayarak okullara gönderdi. Okullar da örnek plan çerçevesinde kendi planlarını hazırladı. Bu nedenle değerler eğitimi bugüne kadar, komisyonların oluru ile her okulda farklı konu başlıklarında farklı şekillerde uygulanabildi.
81 il valiliğine gönderildi
MEB Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü ve Hizmet Vakfı arasında geçen temmuzda imzalanan protokol ile değerler eğitimi uygulamasına yeni bir yön verildi. Protokol uyarınca MEB Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü'nce hazırlanan "değerler eğitimi" seminer konularını içeren 39 sayfalık kitapçık, Genel Müdür Mustafa Kemal Biçerli imzasıyla 81 ilin valiliğine gönderildi.
Türkiye'deki tüm örgün ve yaygın eğitim kurumlarındaki öğrencilere seminer şeklinde verilmesi planlanan değerler eğitimi için bakanlık dokuz konu ve bunların alt başlıklarını belirledi. Bu başlıklar arasında, "Sabır", "Hastalık ve musibetin anlamı", "Bir hayat gerçeği: Ölüm ve ötesi", "İnancın bireysel ve toplumsal hayata etkileri", "Dua ve ibadetin hayatımızdaki yeri", "Ramazan ayı ve oruç", "Peygamber sevgisi" gibi konular yer aldı. Kitapçığın gönderildiği birçok kentte seminerler verilmeye başlandı.