En zor görevleri Türkler'e veriyoruz

Coca-Cola'nın Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Bölüm Başkanı Molinas, çalışanların artık global şapka istediğini belirterek, "Türkler'e dünyada büyük sorumluluklar veriyoruz" dedi

Coca-Cola, tüm dünyaya tek dilde, tek bir çağrıda bulundu: "Let's get crazy about football!" (Futbolla çıldırın)... Ve bir aydır Euro 2012 heyecanı tüm dünyayı sardı. 1984'ten bu yana şirketin resmi sponsoru olduğu Euro 2012 Avrupa Futbol Şampiyonası'nın Varşova'daki yarı final maçını (Almanya-İtalya) Coca-Cola Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Bölüm Başkanı Galya Frayman Molinas ile birlikte izledik. Hem durumu yerinde gördük hem de Türkiye'nin 2020 Avrupa Futbol Şampiyonası organizasyonunu alması durumunda sınav niteliği taşıyacak 2013'teki FIFA U20 Dünya Kupası'nın detaylarını konuştuk. Türkiye'de yapılacak FIFA U20 Dünya Kupası'na Coca-Cola sponsor.

GLOBAL ŞAPKA İSTİYORLAR

Bu yılın başında Coca-Cola Orta Asya ve Kafkasya'yı Türkiye'ye bağladı. Şirketin faaliyette olduğu 206 ülke içinde Türkiye, satış hacminde 9'uncu sırada. "İlk 10'da bu yıl da kalmak için var gücümüzle çalışıyoruz" diyen Molinas, daha yukarı tırmanarak sürpriz yapabileceklerini de belirtiyor. Coca-Cola Türkiye'den birkaç kişinin şirketin merkezi Atlanta'ya gideceğini söyleyen Molinas, "Şu anda bu beni heyecanlandırıyor. Burada çok ciddi bir yetenek havuzumuz var. Bunun Türkiye'de iyi yapılan işlerle alakası var" diyerek Türkler'in başarısını gururla anlatıyor. Türkiye'deki yeteneklerin artık dışarıya açılmayı arzu ettiklerini, oysa eskiden kimsenin bu riski almaya yanaşmadığını belirten Molinas, sözlerini şöyle sürdürüyor: "Şimdi risk almayı seven global şapkayla hareket etmek isteyen bir grup insan oluştu. Nedeni Türkiye'nin ekonomik başarısı ve yurtdışında güçlü duruşu... Gençlere güven geldi. Bugün dünyanın en zor coğrafyalarında Türk gençlerine büyük sorumluluklar veriliyor ve üst düzey görevlerde bulunuyorlar."

%30'UN ÜZERİNDE BÜYÜRÜZ

Molinas, geçen yıl olduğu gibi bu yıl da istikrarlı büyümelerini sürdüreceklerini söylüyor. 2011'de yüzde 30'un üzerinde büyüme gösterdiklerini hatırlatan Galya Frayman Molinas, "Türkiye, 2011 yılının ilk çeyreğinde gerçekleştirdiği yüzde 21'nin üzerinde büyüyor. İlk çeyrek son derece güçlüydü" diyor.

ÜLKEYİ YÖNETİYOR
COCACOLA Türkiye'de futbol sponsorlukları dışında vakıf aracılığıyla sosyal sorumluluk projeleri de gerçekleştiriyor. Şirketin "Hayata Artı" Gençlik Programı 18-30 yaş arasındaki gençlerin çevre sorunlarına çözüm getiren önerilerini destekliyor. Programla Türkiye'nin farklı bölgelerinden 500'den fazla genç projeler yürütmüş. Bu, şirketin dünyada kurduğu 20 vakıftan biri. Şu anda Türkiye'den 9 ülkeyi yönettiklerini anlatan Molinas, "Hepsi vakfın çatısı altında. Biz istedik ki bünyemizde çalışan arkadaşlarımızın iki şapkası olsun" diyor.

MEHDİ EKER'İ HEYECANLANDIRAN PROJE
Şirketin global taahhütleri olduğunu söyleyen Molinas, bu konuda Türkiye'deki çalışmalarını da şöyle anlatıyor: "Biri suyla alakalı. 2020 perspektifinde kullandığımız suyu doğaya geri kazandırarak dengelemeyi hedefliyoruz. Bu çerçevede Hayata Artı Gençlik Programı'nın son iki senedir desteklediği Gediz Dostu Çevreci Solucanlar Projesi çok önemli. Dünyanın en verimli yedi havzasından biri olan Gediz Havzası'nda tarımsal üretimden kaynaklanan kirlilik sorununun çözümüne katkıda bulunacak bir proje bu. Proje ekibi bu sene Gediz Havzası boyunca 1.000 üreticinin deneme amaçlı solucan gübresi kullanmalarını hedefliyor. Şu ana kadar 1.5 milyonu bulan solucan ile yılda 50 ile 100 ton arası gübre üretiliyor. Kimyasal gübre yerine solucan gübresi kullanmak, suyu içinde tuttuğu için çok sağlıklı. Proje Tarım Bakanı Mehdi Eker'i de çok heyecanlandı."

'ÇIK DIŞARIYA OYNAYALIM'
Milli Eğitim Bakanlığı ortaklığında gerçekleştirilen bir başka proje de "Çık Dışarıya Oynayalım". Projenin hedefi çocukların gündelik yaşamlarında en uzun zamanı geçirdikleri okullarda oyun oynayabilecekleri alanları geliştirmek. Böylece yaratıcılığı artırmayı, çocukların bol hareket etmelerini ve iletişim kurarak oyun oynayabilecekleri alanlar oluşturmayı planlıyorlar. 2011 sonunda toplam 26 ilde 100 ilköğretim okulunda proje uygulanmış. Bu yıl 100 okul daha sırada.

2013'TE TÜRKİYE'NİN 7 İLİNDE FUTBOL VAR
COCA-COLA, futbola olan desteğini Türkiye'de de çeşitli sponsorluk ve etkinliklerle gerçekleştiriyor. Şirket 2004'te Türk Milli Takımı'na, 2008'den bu yana da Akademi Ligi'ne sponsor. Ayrıca sponsor olduğu önümüzdeki yıl Türkiye için büyük sınav olarak görülen FIFA U20 Dünya Şampiyonası da İstanbul, Kayseri, Gaziantep, Antalya, Trabzon, Rize ve Bursa illerinde gerçekleşecek. 24 ülkeden futbol takımının geleceği organizasyonda Türkiye, Trabzon ve Rize'de grup maçlarını oynayacak. Üç hafta sürecek bu organizasyon için şimdiden birçok otel kapatıldı.