Hedef beş yılda üç kat büyümek

  • Ekonomi
  • Cuma 06.07.2012

Pepsi ile Unilever'in çay markası Lipton'un birlikte buzlu çay (ice tea) satmak için kurduğu PLI'nın başkanı Stanislas Auber, Türkiye'de 5 yılda satışları 3'e katladıklarını ve gelecek 5 yılda da hedeflerinin 3 kat büyümek olduğunu söyledi. Türkiye'nin 70 ülke içinde en büyük 5'inci pazarları olduğunu kaydenen Auber, "1993'ten bu yana Türkiye'deyiz. 5 milyar liralık toplam içecek pazarı içinde buzlu çayın pazar payı yüzde 6 (300 milyon lira). Amacımız içecek pazarında payımızı artırmak" dedi. En yakın rakiplerinden 3 kat fazla pazar payına sahip olduklarını söyleyen Pepsico Kıdemli Pazarlama Müdürü Deniz Aktürk Erdem ise Uzakdoğu'da 25-30 litre olan kişi başına buzlu çay tüketiminin Türkiye'de 1 litre olduğunu daha gidelecek çok yol olduğunu kaydetti.

EKONOMİ