İki yıl önce Goldman Sachs ve Texas Pasific Grup tarafından satın alınan Canped, Canbebe ve Helen Harper markalarını bünyesinde barındıran Ontex, Ortadoğu'ya Türk markası olarak girince pek çok ülkede pazarın yüzde 60'ını ele geçirdi. Firmayı yabancı iki fon almış olsa da Ortadoğu ülkelerinin Türkiye'ye olan hayranlığından dolayı Türk markası kimliğiyle Körfez pazarına girmenin büyük bir avantaj yarattığını belirten Ontex Genel Müdürü Özgür Akyıldız, "Avrupa merkezli marka olduğumuzu vurgulamak yerine Türk kimliğimizi ön plana çıkararak ciddi bir pazar payına ulaştık" dedi. Ortadoğu'nun dışında Cezayir, Fas, Libya, Gürcistan, Azerbaycan, Makedonya gibi ülkelerin de kendilerini yerli marka olarak marketlerine soktuklarını ifade eden Akyıldız, "Firmamızla ilgili Türk markası algısı büyük fayda getirdi" dedi. 170 milyon nüfuslu Pakistan'a da Türk markası kimliğiyle girdiklerini dile getiren Akyılız, "Bu kadar kalabalık bir ülke olmasına rağmen Türkiye'nin 3.5'te biri kadar bebek bezi tüketiliyor. Pazara girer girmez ikinci sıraya yükseldik" dedi.
BEBEK PLANLARI ERTELENDİ
Avrupa'da patlayan ekonomik kriz sonrası özellikle geçen yıl "kriz bizi de vurur mu" korkusunun çocuk yapma planlarını etkilediğini dile getiren Akyıldız, "2012'nin ilk 5 ayında bebek bezi pazarındaki yüzde 10 küçülmeden bebek planlarının ertelendiğini anlıyoruz" dedi.
İki kez yabancıya satıldı
1977'de koli bandıyla üretim yapan Astel Kağıtçılık, 1990'da Canbebe, 1994'te Canlady, 1998'de ise Canpad markalarının üretimine başlamıştı. 2000'de markayı Belçikalı Ontex aldı. Ontex'i de iki yıl önce TPG ve Goldman Sachs 1.2 milyar euroya satın aldı.