Türk derisi Uzakdoğu'nun ticaret merkezi Hong Kong'da dünyaya tanıtıldı. Türkiye Deri Tanıtım Grubu ile İstanbul Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği, 54 deri firmasıyla Asya Pasifik Deri Fuarı'na (APLF-MM&T) çıkarma yaptı. Türkiye'den katılım yüksek olduğu için fuar alanı genişletildi. Deri Tanıtım Grubu Başkanı Lemi Tolunay, NATO'nun kalitesi ve dayanıklılığı nedeniyle birçok üründe Türk derisini tercih ettiğini belirterek, "Askerlerin botları Türk derisinden üretiliyor" dedi. Üretim ve ihracatta dünya liderleri arasına girdiklerini söyleyen Tolunay, şöyle konuştu: "Avrupa'da birçok rakibimizi geride bırakarak, ikincilik koltuğuna oturduk. Derisiyle ünlü İtalyan şirketleri bile Türkiye'de üretim yaptırıyor. Kalitede ulaşılan noktayla müşteri portföyünü geliştirdik."
YENİ YATIRIMLAR YOLDA
Mobilya, otomotiv ve uçaklarda kullanılacak deri döşemeler için yeni yatırımların başladığını ifade eden Tolunay, ihracatta hız kesmemek için de dünyadaki durgunluğa karşı önlemler aldıklarını belirtti. Rusya, Japonya ve Çin gibi pazarlara ulaşmak için yeni anlaşmaların yapılacağını vurgulayan Tolunay, "2015'te Japonya yüzde 40 gümrük vergisini kaldıracak. Ayrıca, büyüyen Ortadoğu pazarı sayesinde olası daralmaların önüne geçebiliriz. Gerekli altyapıya sahibiz" dedi.
NİCELİK DEĞİL NİTELİKSEL BÜYÜMEYİ ÖNEMSİYORUZ
Lemi Tolunay, şirketlerin teknolojik yatırımlar ve inovasyon çalışmaları sayesinde pazar paylarını büyütebileceklerini belirterek, sözlerine şöyle devam etti: "Türk derisi marka değerine sahip. Artık sayısal değil niteliksel büyüme hedefliyoruz. Devlet teşviki sayesinde, markalarımızı seçebilecek konuma geldik. Çin gibi işgücünün ucuz olduğu ülkeler, Türkiye'nin üretimdeki teknoloji ve kalite seviyesine ulaşamıyor." Tolunay, deri sektöründeki pozitif ayrımcılığa da dikkati çekerek, "İstihdamın yüzde 70'i kadınlardan oluşuyor. Bu rakam önemli" dedi. 2014'te 2.1 milyar dolarlık ihracat hedeflediklerini belirten Tolunay, satılan ürün miktarıyla değil, kalitesiyle öne çıkmayı amaçladıklarını vurguladı. 2013'te sektörün ihracatı 1.9 milyar dolara ulaşmıştı.
Deri Tanıtım Grubu'nun desteğiyle 'Art Meets Leather- Sanat Deriyle Buluşuyor' ve Murat Aytulum tarafından yaratılan 'TURQUOISE' da fuarda sergilendi. Ege Deri Mamulleri İhracatçılar Birliği Yönetim Kurulu üyesi Erkan Zalandar da tüketicinin Türk derisine olan güvenini artırılabilmesi için öncelikle devlet teşvikine ihtiyaç olduğuna dikkat çekti.