Ülkemizde sigorta penetrasyonunun dünya ortalamasının oldukça altında olduğunu belirten Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, Türkiye'deki sigorta sektörünün büyümeye çok elverişli olduğunu söyledi. Gülen konuyla ilgili şunları dile getirdi: "Sigortalılık oranı %1.3'lerde. Ama Türkiye'de normalde bu oranın %2.5'lerde olması gerekiyor. Bu konuda sektör kampanyalarla ve doğrudan hedef kitleye ulaşarak pazarı büyütmeye çalışıyor. Ama burada kamuya da büyük iş düşüyor. Özellikle son dönemde uygulamaya konulan zorunlu hekim ve maden sigortaları sektörün yukarı doğru ivme kazanmasına yardımcı oluyor." Önümüzdeki dönemde araç ve sağlık sigortalarının sektörün itici gücü olmaya devam edeceğini belirten Gülen, bu sayede gelecek 5 yıl içinde %15 büyüme öngördüklerini ifade etti. Uğur Gülen, "Avrupa'da araç sahibi olma oranı binde 500 – 600 seviyesindeyken, Türkiye'de bu oran henüz binde 130. Sadece bu bile sektörün büyümesi için ne kadar çok fırsata sahip olduğunu göstermeye yeterli" şeklinde konuştu.
'TEKNOLOJİ VE İNSANA YATIRIM YAPILMALI'
Sektörün yeni ürün geliştirmekte çok başarılı olduğunu belirten Uğur Gülen, ancak asıl hedefin teknoloji ve insan kaynağına yatırım yaparak büyüme olması gerektiğini söyledi: "Sigortacılıkta çok fazla veri var. Bu da sektörün karmaşık bir hale gelmesine neden oluyor. Bu yüzden teknoloji ve yetişmiş insan kaynağına yatırım yapmak da çok önemli bir hale geliyor. Çünkü bu verilerin analiz edilip ona uygun planlamalar yapılması sektörün önümüzdeki dönemde gelişmesi için en çok ihtiyacı olan konuların başında geliyor. Dijitalleşme de sektörün tüketiciye dokunması anlamında yakın zamanda yatırım yapılması gereken bir alan."