"ÇİFTE BAYRAM YAŞATACAĞIZ"
İSF açıklamasında görüşlerine yer verilen Çağlar, kent kültürüne ait geleneklerin yerleşmesinin zaman aldığını belirterek, İSF'nin bu anlamda artık olgunluk dönemine eriştiğini dile getirdi. Çağlar, şunları kaydetti:
"5 yıl önce sıfır noktasından başlayan bu gelenek, artık hem İstanbullular hem de alışveriş turizmini takip eden yabancılar için heyecanla beklenir hale geldi. Bu yıl 6. kez düzenlenen festivalimiz, 2016 itibarıyla artık Türkiye'nin en büyük turizm, alışveriş ve kentsel markalaştırma projesi.
Perakende sektöründe artık sınır ötesi alışveriş büyük değer taşıyor. İSF'nin hem perakende hem de turizm sektörü bakımından ülke ekonomisine katkısı büyük. Festivalimiz, temmuz ayı boyunca yine şehrimize bereket getirecek. İSF için İstanbul'a gelecek misafirlerimizi küresel markalar, yerel lezzetler ve medeniyetleri buluşturan muazzam bir kültürle karşılayacağız. Ayrıca bu yıl İSF, Ramazan Bayramı'nı da kapsıyor. Hedefimiz İstanbul'a çifte bayram mutluluğunu yaşatmak."
"HEDEFİMİZ İSTANBUL'U BÖLGENİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ YAPMAK"
İSF Genel Müdürü Hicran Özbük de İSF'nin uluslararası bir proje olduğuna dikkati çekti. Özbük, şu açıklamalarda bulundu:
"Dünyanın en köklü alışveriş kültürüne sahip kentlerinden birinde olmanın avantajına sahibiz. Tarih boyunca ticaretin en önemli duraklarından biri olan İstanbul'un göbeğindeki Kapalıçarşı, dünyanın en eski alışveriş merkezi olma özelliğini taşıyor. İSF de yüzyıllar boyunca ticaretin ve alışverişin başkenti unvanını hak eden İstanbul'da, tarihi çok eskilere dayanan, kentin ruhuna işlemiş bir geleneğin canlandırılmasına hizmet ediyor. Hedefimiz, tarihi, kültürü ve gastronomisiyle bir dünya markası olan İstanbul'u farklı bir özelliğiyle daha öne çıkararak bölgenin alışveriş merkezi haline getirmek.
İstanbul'un dünya çapında bir alışveriş destinasyonu olarak konumunu güçlendirmeyi amaçlıyoruz. Bunun için İSF, kullanabileceğimiz en iyi enstrüman. İSF, 5 yıldır sadece ekonomik değil, kültürel anlamda da İstanbul'u tanıtan ve yurt dışından çok sayıda yabancı ziyaretçi ağırlayan bir festival. Bu özelliği ile kenti alışverişte ve modada bir dünya markası yapma yolunda ilerlemeye devam ediyor."