Dünyada 150'den fazla ülkede faaliyet gösteren ve 2010'da Türkiye pazarına da giren Malezya kökenli doğrudan satış firması QNET, Türkiye yatırımlarını büyütme kararı aldı. Bugüne kadar Türkiye'ye 10 milyon euroluk yatırım yapan ve 135 bin bağımsız temsilcisi bulunan şirket, bu yıl yatırımlarını 25
milyon euroya çıkaracak.
Türkiye'de turizm, gıda takviyeleri
ve kozmetik alanlarında
yatırımlarının bulunduğunu
aktaran QNET
CEO'su Trevor Kuna, bunların
yanı sıra şampuan
üretimine gireceklerini kaydetti.
ŞAMPUANA GİRECEK
Kuna, "Türkiye'de
yerel üretici işbirlikçilerimiz
var. Yurtdışında geliştirilen
formüller üzerinden
burada üretim yapıyorlar.
Ürettiğimiz gıda takviyesi
ve kozmetik ürünlerini
Avrupa pazarı dahil
27 ülkeye ihraç ediyoruz.
Bu yıl da şampuana
gireceğiz" dedi. QNET'in
dünya çapında 6 milyonu
aşkın aktif üyesi
bulunduğunu anlatan
Kuna, bu üyelerin
dünyanın farklı
yerlerinde organizasyonlar
düzenlediğini
ifade etti. Kuna,
"Türkiye'de de yılda
en az 4 kez toplantı
yapıyoruz. Yılda ortalama
20 yabancı profesyoneli
buraya getiriyoruz. Bu sayıyı
artırmayı planlıyoruz.
Antalya'da 44 odalı butik
bir otelimiz var. Bu yıl biri
Antalya'da biri İstanbul'da
olmak üzere iki otel alacağız"
diye konuştu.
TÜRKİYE İLK BEŞTE
QNET'in dünyada 1 milyar doları aşan cirosu olduğunu aktaran Kuna, en çok ciro yaptıkları ülkelerin ise Hindistan, Türkiye, Birleşik Arap Emirlikleri, Endonezya ve Afrika olduğunu kaydetti. Türkiye'nin ilk 5'te yer aldığına dikkat çeken Kuna, şunları anlattı: "Türk Cumhuriyetleri ve Ortadoğu ülkelerinin satış ve pazarlama faaliyetlerini de Türkiye'den yürütüyor ve o ülkeleri de buradan yönetiyoruz" şeklinde konuştu. Türkiye'nin istikrarlı ve güçlü bir ekonomisinin olduğunu vurgulayan Kuna, "Türkiye'de 867 milyon dolarlık doğrudan satış pazarı var. Kayıt dışı dahil bu oran 1 milyar doları aşıyor. Pazar her yıl ortalama yüzde 7 büyüyor. Uzun vadede bu pazarı daha da güçlendirmeyi hedefliyoruz. Farklı ülkelerde yaptığımız üretimleri de buraya kaydırabiliriz."
MANCHESTER'A KAMPLARINIZI TÜRKİYE'DE YAPIN TEKLİFİ
Manchester City'nin sponsorluğunu yürüttüklerini belirten Kuna, "Manchester City'e spor kamplarını Türkiye'de yapmaları yönünde teklif götüreceğiz. Türkiye'de amatör sporculara da destek veriyoruz" dedi.
SURİYELİLERİ İSTİHDAM EDİYOR
QNET'in 2016'da yüzde 9 büyüdüğünü aktaran QNET Türkiye Genel Müdürü Cem Geyik, bu yıl hedeflerini iki katına çıkararak yüzde 18 büyüme planladıklarını aktardı. Üye sayısını da yüzde 10 artırmayı hedeflediklerini aktaran Geyik, "Özellikle erkek ürünleri konusunda geniş bir ürün yelpazemiz var. Bu nedenle bağımsız üyelerimizin yarıdan fazlasını erkekler oluşturuyor. Bu yıl kozmetik ve şampuan ürünlerimizde kadın üye sayımızı artırmayı hedefliyoruz" dedi. QNET'in Suriyelileri de istihdam ettiğini aktaran Geyik, "135 bin üyemizin yüzde 3'ünü Suriyeliler oluşturuyor ve sayıları sürekli artıyor. Arapça bilen personel sayısını 4'e çıkardık" şeklinde konuştu.