E-ticaret 3 yılda 40 milyarı aşacak

E-ticaret 3 yılda 40 milyarı aşacak

Türkiye’nin perakende e-ticaret hacmi 2020 yılına kadar 40 milyar liraya ulaşacak. E-ticaret sektörü bir yandan da KOBİ’leri dünyaya açacak

Dünyada hızla büyüyen internet sektörü ve onu takip eden internetten alışveriş yani e-ticaret Türkiye'de hızla büyüyor. Henüz internet penetrasyonu düşük olsa da bu, özellikle e-ticaret şirketleri ve yatırımcıları için fırsat anlamına geliyor. Çünkü bu büyümenin hız kesmeden devam edeceğinin de bir göstergesi. Şu an Türkiye'de nüfusun yaklaşık yüzde 14'ü internetten alışveriş yapıyor. İngiltere ve Almanya gibi ülkelere bakıldığında bu oran yüzde 60-70'lere kadar yükseliyor. Türkiye sahip olduğu genç nüfusu ve yüzde 58'lik internet penetrasyonu dikkate alındığında büyük bir potansiyele sahip. Perakende e-ticaret pazar büyüklüğü 18 milyar TL olan Türkiye'de pazarın 2020 yılına gelindiğinde 40-45 milyar TL'ye ulaşması bekleniyor. Bu, şu an İspanya ve İtalya'nın pazar büyüklüğü ile eşdeğer bir rakam. Dolayısıyla hem sivil toplum kuruluşları hem de kamu kurumları e-ticaretle ilgili yatırımlarını öne çekmiş durumda. Öyle ki, e-ticaret 2020'ye kadar Türk KOBİ'lerin dünyaya açılmasında da büyük rol oynayacak. 10 milyon e-ticaret kullanıcısI E-ticaret, dünyanın birçok ülkesinde geleneksel perakende sektörünü baştan aşağı değiştirmekle birlikte ekonomilerin büyümesinin de lokomotiflerinden biri oluyor. Goldman Sachs'ın araştırmasına göre küresel e-ticaret pazarı önümüzdeki 3 yıl içinde yıllık ortalama yüzde 17.1 büyüyecek. Türkiye kredi kartı penetrasyonunda Avrupa ikincisi. Yani bir kredi kartı cenneti. Buna bağlı olarak artan harcama oranları ve istikrarla birlikte yükselen tüketici güveni kredi kartı kullanımının ve harcamalarının da artacağının habercisi. Şu anda Türkiye'de 10 milyon e-ticaret kullanıcısı var. Ortalama yaş ise 28. Ülkenin e-ticaret hacmi ise 15.3 milyar lira. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği E-ticaret Meclisi Başkanı Öget Kantarcı, "Türkiye'nin e-ticaret potansiyelinin gerçeğe dönüşmesi ana hedeflerimiz arasında. E-ticaretin büyümesine en fazla katkı sağlayacak unsurlardan biri de perakendecilerin online kanalda varlığını güçlendirmesi. KOBİ'leri e-ticarete dahil etmek de öncelik verdiğimiz bir konu" diyor.