Pırlanta imparatoru olarak bilinen İngiltere merkezli De Beers, markası Forevermark'ın tüm dünya için üretim hakkını Zen Pırlanta'ya verdi. 3 yıldır De Beers'le çalıştıklarını söyleyen Zen Pırlanta'nın patronu Emil Güzeliş, "Bu sürede Çin'in ardından De Beers'in en büyük ikinci pazarı olduk. Bu başarımızdan dolayı tüm dünya için üretim haklarını bize verdiler. Bu gelişmeyle ihracatımızı beşe katlayacağız. 20 milyon dolar olan ihracatımız kısa sürede 100 milyon dolara çıkacak. Hem pazarlama hem de üretimde istihdamımızı güçlendireceğiz" dedi.
ATAĞA KALKTI
Halen Körfez ülkelerinde 4 mağazası olan Zen Pırlanta, iki hafta önce Almanya'nın Düsseldorf şehrinde ilk mağazasını açtı. Bu ülkede de Forevermark'ın lisansörlüğünü aldıklarını anlatan Güzeliş, "Alman kuyumculara artık bu markayı ben satacağım. Avrupa'nın en güçlü ekonomisi Almanya'da büyümeye karar verdik. Bu yıl 3, seneye 7 mağaza açacağız. Endonezya devlet başkanı da bizden alışveriş yaptı. Hedefimiz orada franchise yoluyla 100 mağazaya ulaşmak" diye konuştu.
GENÇLER DE ALIYOR
Emil Güzeliş'in 17 yıl önce kurduğu Zen Pırlanta, her ay 2 bin adet Forevermark tek taş satıyor. Zen, geçen yıl yaşanan sıkıntılara rağmen 24 bin adet tek taş satmış. İnsanların tek taş almaktan vazgeçmediğini kaydeden Güzeliş, "Tek taş deyince de akla biz geliyoruz. Türkiye'nin yüzde 95'inde hâlâ pırlanta yok. Türkiye'de evlilikte tek taş alışkanlığı son yıllarda gelişti" şeklinde konuştu. Zen Pırlanta'nın marka danışmanı Şebnem Balkan da "Artık milenyum kuşağı tek taşsız evlenmiyor" dedi.
İSTİHDAMDA HEDEF BİNLER
De Beers'ten üretim haklarını alan Zen Pırlanta, istihdamı artırmak için düğmeye bastı. Güzeliş, "Pazarlama ekibi kuracağım. 200 kişilik üretim ekibimiz var. Toplam 500 kişi istihdam ediyoruz. Bunu binlerle ifade edilen rakamlara çıkarma imkânı yakaladık. Yeni üretim tesisi arayışımız başladı" dedi.