Perakendenin önde gelen markaları referandum sonrası yatırım stratejilerini de güncellediler. Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Sinan Öncel, 2023'e kadar 2 bin 500 olan mağaza sayılarını 7 bin 500'e çıkaracaklarını söyledi. Hazır giyimde en yüksek mağaza sayısına sahip LC Waikiki'nin patronu Vahap Küçük, her yıl 4 bin yeni istihdam sağlayacaklarını, şu an 324 olan mağaza sayısını ise 2023'te 1.000'e çıkarıp 10 milyar dolar ciro yapacaklarını belirtti. 2017 sonunda Hindistan'a girmeyi planladıklarının altını çizen Küçük, "Çin'de de 2 mağaza açacağız. Endonezya ve Malezya'da da mağaza açıyoruz. Malezya'ya en çok izlenen Türk dizilerinin oyuncularıyla girdik" diye konuştu. Küçük, bu yıl ciro hedeflerinin 750 milyon dolar olduğunu söyledi.
İSRAİL'E MAĞAZA AÇIYOR
Orka Holding'in patronu Süleyman Orakçıoğlu ise rakiplerinin enerjisinin düştüğünü belirterek, bunun önemli bir fırsat olduğunu söyledi. Orakçıoğlu, "2020'de yurtdışında 400, yurtiçinde ise 300 mağazaya çıkmayı hedefliyoruz. Şu anda 2 bin 700 olan çalışan sayımız ise 4 bini aşacak" şeklinde konuştu. Bu yıl İsrail'de 3 mağaza açacaklarını vurgulayan Orakçıoğlu, "Tesadüfen İ harfi ile başlayan ülkelere yatırım yapacağız. İsrail, İran, İsviçre, İtalya ve İspanya'da mağaza açacağız" ifadelerini kullandı.
KİMSE ÇIKMAK NİYETİNDE DEĞİL
Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği Başkanı Şeref Fayat, tekstilde normalleşme sürecinin başladığını, yılın ikinci yarısının çok daha iyi geçeceğini söyledi. Şu an tüm sanayinin Amerika pazarına yüklendiğinin altını çizen Fayat, "ABD ile yapılacak bir QIZ anlaşması Türkiye'yi uçurur" dedi. Türkiye'de yatırımı olan tekstil devlerinin pazardan çıkacağı ile ilgili söylentilere de, "H&M ve Zara gibi firmalar Türkiye'den asla çıkmak istemiyor buradaki potansiyele çok inanıyorlar" dedi.