TIME dergisi tarafından dünyanın en etkili 100 kişisi arasında gösterilen Chobani markasının kurucusu Hamdi Ulukaya, bir yandan mültecilerin sesi olmak için farklı platformlar kurarken bir yandan da hayallerini ekonomik ve toplumsal faydaya dönüştürmek isteyen Türk genç girişimciler için harekete geçti.
Ulukaya, 2015'te 'Bağış Taahhüdü'nü imzalayarak servetinin büyük bir kısmını mülteci krizine çözüm bulunmasına ayırdı. Aralarında Google, Ikea, LinkedIn, UPS ve MasterCard'ın da bulunduğu 70 dev şirketi bir araya getiren Ulukaya, mülteci krizine son verme amaçlı bir işbirliği platformu da oluşturdu.
Hamdi Ulukaya Girişimi (HUG) adıyla oluşturulan girişimci programları ise, her yıl karşılıksız eğitim ve danışmanlık verecek. Beş yıl için toplam 5 milyon dolarlık bütçeyle oluşturulan programlardan 'Girişimci Adayı Destek Programı'na 3 bin 300 kişi başvururken, 'Startup Destek Programı'na başvuran şirketlerin sayısı ise 394 oldu. Seçilen 24 girişimci adayı ve 12 genç, eğitimlerini üç hafta New York'ta sürdürmek üzere yola çıktı.