Sigortada yeni trend ‘robot’ teknolojisi

  • Ekonomi
  • Çarşamba 26.07.2017
SİGORTACILIKTA son dönemde en yaygın olan ve en çok konuşulan trendlerden biri de sigorta robotları. Robot yazılımlar kullanan sigorta şirketlerinin sayısı her geçen gün artıyor. Underwriting ve hasar süreçlerini yöneten robotlar sektörde önemli bir yer edinmiş gibi gözüküyor. Sigorta şirketlerinin yapay zekaya yatırım yapma konusundaki isteklilikleri her geçen gün artıyor. Avrupa ve ABD'de oldukça yaygın olarak kullanılan ve ülkemizde de özellikle son aylarda yaygınlaşmaya başlayan chatbot (genelde Facebook Messenger üzerinden müşterilerle konuşabilen robot yazılımlar) uygulamaları büyük yatırım topluyor. Sigortacılıkta hasarın oluşmasından sonraki ilk hasar bildiriminden itibaren botlar son derece yaygın olarak kullanılıyor. Şirketler hasar sonrasında ekspertiz istemeyen tüm süreçleri botlarla desteklemek için çabalıyor. Sigorta şirketlerinin aldığı çağrıların neredeyse %60'ını hasar süreçlerinin gidişatıyla ilgili sorular oluşturuyor. Müşteriler şirketlerini arayarak, yapmaları gereken bir şey olup olmadığını ya da sürecin hangi aşamada olduğunu soruyorlar. Botlar aynı zamanda çalışan verimliliğini de artırmak için kullanılabiliyor. Bot kullanımı çalışanları sıradan ve kolayca cevaplanabilecek soruları cevaplamaktan kurtarıyor ve vakitlerini daha değerli işleri yaparak kullanmalarına olanak sağlıyor. Botlar aynı zamanda çalışanların günlük olarak yapması gereken sıradan işleri de ya tam devralarak ya da kolaylaştırarak zaman kazandırabiliyor.