Tren gecikirse yolcu tazminat alacak

Tren gecikirse yolcu tazminat alacak

Trenlerde gecikme olması durumunda yolcuya tazminat ödenecek. 60 ila 119 dakika gecikilirse, bilet ücretinin yüzde 25’i, 2 saati geçen gecikmelerde ise 50’si tazminat olarak ödenecek

  • Ekonomi
  • Çarşamba 20.09.2017
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, raylarda önemli düzenlemeleri hayata geçiriyor. Taslak aşamasında olan yönetmelikle, yolcuların seyahat esnasında, öncesinde, sonrasında ve çeşitli olaylarda sahip olacakları hak ve yükümlülükler belirleniyor. Buna göre, tren işletmecisi ücret tarifelerini internet sayfasında yayınlayacak. İade, bir biletin tamamen iptali manasına gelecek. Yolcu, taşıması kolay ve hacim olarak belirlenen şartlardaki el bagajı ve evcil hayvanlarını yanına alabilecek. Ancak yolcuları rahatsız edebilecek bagaj ve evcil hayvanlara müsaade edilmeyecek. Yolcunun nezaretinde bagajlar kontrol edilebilecek.

TAZMİNAT ALINABİLECEK
Tren işletmecisi yolcunun trene binerken, inerken veya içinde olduğu sırada herhangi bir kazadan dolayı ölmesi veya yaralanmasından sorumlu olacak. Varış noktasına 1 saat ve daha fazla gecikmeyle varılırsa, yolcular işletmeciden tazminat talep edebilecek. 60 DAKİKA OLURSA % 25 İADE
Bu durumlarda ödenmiş bilet ücreti üzerinden, 60 ila 119 dakika gecikilmişse, bilet ücretinin yüzde 25'i, 2 saati geçen gecikmelerde ise biletin yüzde 50'si tazminat olarak ödenecek.