Ofis mobilyaları üreticisi Bürotime'ın yaptırdığı araştırmaya göre, Anadolu'daki yöneticiler ve patronlar prestij olarak gördükleri bürolarına büyük şehirlerdekilerden daha çok önem veriyor Bürotime, Türk tüketicilerin ofis mobilyası satın alma ve kullanma alışkanlıklarını araştırdı. Datapoll tarafından yapılan araştırmaya göre Türk şirketleri için çalışma ortamında ofis mobilyasının uyumu çok önemli. 11 ilde bin 55 kişi ile yüz yüze görüşülerek yapılan araştırmada; Türkiye'deki iş yerlerinin yüzde 70'nin ofis mobilyasında uyuma dikkat ettiği, metropollerde ofis mobilyası değiştirme oranının Anadolu şehirlerine göre daha düşük olduğu, tüketicinin internetten baksa bile satın almadan önce mutlaka mobilyaya dokunmak ve görmek istediği, ofis mobilyası seçerken de kalite, estetik, kullanışlılık ve ergonomiye önem verdiği ortaya çıktı.
ANADOLU KAPLANLARI İÇİN OFİS PRESTİJ
Araştırma, Anadolu şehirlerindeki işletmelerin ofis mobilyasına metropollerdeki büyük işletmelerden daha fazla önem verdiğini ortaya koydu. Anadolu Kaplanı olarak tanımlanan KOBİ'ler ve yeni işyeri açıp geleceğin Anadolu Kaplanı olmaya aday işletmeler ofis mobilyasını daha sık değiştiriyor ve ofis mobilyasını yaptığı işin vitrini olarak görüyor. Araştırmaya göre, özellikle SOHO olarak tabir edilen muhasebe, hukuk ve mimarlık ofisleri ile KOBİ'lerin yüzde 52'si ofis mobilyasını ilk 3 yıl içinde yeniliyor. Bürotime Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Tosunoğlu, "Türkiye ofis mobilyaları sektörü genel mobilya sektörü içinde yüzde 30'luk bir paya sahip hareketli bir sektör. Yaptırdığımız araştırma gösterdi ki küçük işletmeler ofis mobilyasına önem veriyor. Çünkü ofis mobilyası demek sadece oturacak sandalye ve çalışacak masa demek değil. İş verimliliği, prestij, sağlık ve ergonomi demek. Küçük ve orta ölçekli işletmelerin ofis mobilyası değiştirmedeki itici gücü büyümek iken büyük işletmeler de değişim ve dönüşüm zamanlarında değişikliği tercih ediyor" diye konuştu.