Dünyanın en uzun ikinci tüneli olma özelliğini taşıyan, Rize-Erzurum karayolu güzergahındaki Ovit Dağı'nda yapımı süren tünelde delme işleminin tamamlanacağı tarih açıklandı. Delme işlemlerinin tamamlanarak ilk ışığın görüleceği tarih Eylül ayı olarak açıklandı. 2 BİN 640 RAKIMLI DAĞ AK Parti Rize Milletvekili Hasan Karal, Rize-Erzurum kara yolunun 2 bin 640 rakımlı Ovit Dağı'nda yapımı süren Ovit Tüneli'nde incelemelerde bulunarak, Karayolları 10. Bölge Müdürü Selahattin Bayramçavuş'dan bilgi aldı. Ovit Tüneli'nin içine girerek çalışmaları yerinde inceleyen Karal, tünelde çalışmaların hızlı şekilde ilerlediğini belirtti. KUZEYİ GÜNEYE, HAYALİ GERÇEĞE BAĞLAYACAK! 'Kuzeyi güneye ve hayali gerçeğe bağlayan' Ovit Tüneli'nin zamanında tamamlanabilmesi için çalışmaların vardiya sistemine göre 24 saat aralıksız devam ettiğini dile getiren Karal, her aşamanın titiz şekilde takip ve kontrol edildiğini söyledi. Karal, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın, 2012'de, başbaka'Kuzeyi güneye ve hayali gerçeğe bağlayan' Ovit Tüneli'nin zamanında tamamlanabilmesi için çalışmaların vardiya sistemine göre 24 saat aralıksız devam ettiğini dile getiren Karal, her aşamanın titiz şekilde takip ve kontrol edildiğini söyledi. ARTIK DELME İŞLEMİNDE SONA GELİNDİ Bugün delme çalışmalarında artık sona gelindiğini ve eylül ayında karşı taraftan ışığın görüneceği bilgisi bizlere verildi. Ovit Tüneli bizler ve Rizeli hemşehrilerimiz için bir hayaldi. Allah'a şükürler olsun ki artık sona doğru gelindi ve bu hayali gerçekleştirmek bizlere nasip oldu.' diye konuştu. TURİZM VE TİCARETE HIZ KATACAK Ovit Tüneli'yle turizm ve ticaretin canlanacağını ifade eden Karal, 'Rize ve Karadeniz Bölgesi'ni doğuya, Güneydoğuya ve Kafkaslara bağlayacak Ovit Tüneli'yle bölge ticaret ve turizm açısından hareketlilik kazanacaktır. Ovit Tüneli'nin Rize'ye getireceği ticari ve turizm canlılığı ise lojistik merkez ve Rize havalimanının yapılmasıyla taçlandırılacaktır.' dedi. 'KAR NEDENİYLE KAPANAN YOL 12 AY BOYUNCA AÇIK KALACAK' Karal, Çin'de bulunan 18,2 kilometre uzunluğundaki Zhongnanshar Tüneli'nden sonra 14 kilometre uzunluğuyla Ovit Tüneli'nin çift tüp olarak inşa edildiğini kaydetti. Karal şunları söyledi: 'Dünyanın en uzun ikinci karayolu tüneli olma özelliğine sahiptir. Ovit Tüneli ve bağlantı yollarının yaklaşık maliyeti 1 milyar lirayı aşmaktadır. YOLLAR 5 AY KAPALIYKEN 12 AY AÇIK OLACAK Tünelin tamamlanmasıyla mevcut yol 3,8 kilometre daha kısalacaktır. Kış aylarında yoğun kar yağışı nedeniyle 5 ay trafiğe kapalı olan İkizdere-İspir yolu 12 ay boyunca açık olacaktır.' 136 YILLIK HAYAL Başbakanlık Osmanlı Arşivi kayıtlarına göre, Karadeniz'den Doğu Anadolu ve Güneydoğuya ulaşım projesi olarak1880 yılında hazırlanan kalkınma programında yer almıştı. İşte bu önemli tünelde çalışmalar hummalı şekilde devam ediyor. Tünel birbirine bağlayacağı bölge ve şehirlerde de heyecanla bekleniyor.