İncelemek için parçalar yeniden birleştirilecek

Suriye'nin düşürdüğü F-4'ün detaylı tahribat incelemesi, parçalar yeniden birleştirilerek yapılacak. İşlem, Eskişehir'deki 1'inci Hava İkmal Merkezi'nde gerçekleştirilecek

Suriye tarafından düşürülen Türk jetine ait parçalar yeniden birleştirilecek. Genelkurmay Başkanlığı'nın internet sitesinden fotoğraflarını yayınladığı uçağa ait parçaların montajı, Eskişehir'deki 1'inci Hava İkmal Merkezi'nde yapılacak. Doğu Akdeniz'de su üstü ve su altında bulunan tüm kalemler tek tek monte edilecek. Birleştirme işlemi düşürülen uçağın da modeli olan F-4'lerin modernize edildiği birimde gerçekleştirilecek. İşlem tamamlandıktan sonra uçağın neyle vurulduğu, nerden darbe aldığına dair detaylı bir tahribat incelemesi yapılacak.

UÇAKSAVAR İDDİASI ÇÜRÜDÜ

Enkaz parçalarında yapılan ilk incelemelere göre jetin füzeyle vurulduğu belirtiliyor. SABAH'a konuşan askeri yetkililer, uçaksavarın verdiği tahribatta mermi izlerinin olacağını, füze de ise uçak gövdesinde yırtılmalar meydana geleceğini anlattı. Denizden çıkarılan parçalara göre uçak gövdesinde yırtılma izlerinin görüldüğünü ifade eden yetkililer "Detaylı tahribat raporu uçak parçalarının birleştirilmesinden sonra hazırlanacak" dedi. Doğu Akdeniz'de yapılan arama çalışmalarında elde edilen parçalar uçağın düşürülüş şekliyle ilgili de birçok netlik sağladı. Suriye'nin "Uçaksavarla düşürdük" iddiaları da çürütüldü. Uzmanlar, uçaksavarların jetin gövdesinde yırtma yapmadığını, mermilerin neden olduğu deliklerin yer alacağını belirtti. Jetin, 8 parçaya ayrılması da uçaksavarla vurulmadığının bir başka kanıtı olarak gösteriliyor. Aynı şekilde enkaza Suriye sahilinden 8,5 mil uzakta bulunması da uçaksavar iddialarını çürütüyor. Uzmanlar, en gelişmiş uçaksavarın menzilinin 3 kilometre olduğunu belirterek enkazın ise 15 kilometre uzaklıkta bulunduğunu, hiçbir uçaksavarın bu menzildeki hedefi vuramayacağını ifade etti. Uçağın füzeyle vurulduğuna dair ip uçlarından biri de arka kuyrukta görülen şarapnel izleri. Bu izlerin ancak füzenin infilak etmesi sonucu oluşacağı belirtiliyor. Kokpitteki koltuğun kırılma noktaları da uçağın sağ kısımdan büyük bir infilaka maruz kaldığını gösteriyor. Motorun sağlam kalması ise füzenin tahribatı sonucu uçağın ters dönerek sırt üstü denize düşmesiyle açıklanıyor.

Yılmaz: Şu an füze ya da başka bir ize rastlanmadı
Milli Savunma Bakanı İsmet Yılmaz, Suriye tarafından düşürülen Türk askeri uçağının parçalarında füze ya da başka bir ize rastlanıp rastlanmadığı yönündeki soru üzerine, "Şu ana kadar rastlanmadı, incelemeler devam ediyor" dedi. Yılmaz, "Çıkan parçalarda füze ya da başka bir ize rastlandı mı?" sorusunu şöyle yanıtladı: "Şu ana kadar rastlanmadı, incelemeler devam ediyor. İlave parçaları da çıkaracağız. Bazılarını çıkardık. Ama inşallah o da çıktığında bilin ki bu millete en doğru, en güvenilir bilgi verilecektir."

ÖNCEPARÇALAR, SONRA PİLOTLAR
Arama çalışmalarına katılan Nautilus gemisindeki araştırmacıların, ilk 12 saatte uçağın motorları başta olmak üzere ana parçaları, daha sonra da iki pilotumuzun naaşını tespit ettikleri öğrenildi.