Zorlu Tekstil, çevre ülkelerde kendi markalarına ait mağazalarla büyüme stratejisi doğrultusunda 700 milyon nüfusa sahip çevre ülkeler pazarında Taç markasıyla büyüyecek. Zorlu Holding Tekstil Grubu Başkanı Vedat Aydın, "Ağırlıklı olarak Taç markamız ile büyüdüğümüz pazarda, gelecek 5 yılda bin 600 noktada tüketicilere ulaşmayı hedefliyoruz" dedi. 2016'yı 200 milyon dolar ihracat rakamı ile kapattıklarını dile getiren Aydın, 2020 yılına kadar cirosunu 2 kat artırarak 650 milyon dolardan 1.2 milyar dolara, ihracat rakamını da 300 milyon dolara çıkarmayı hedeflediklerini kaydetti. Kilogram başına ihracatı ise 2.5 katına çıkararak katma değeri artıracaklarını dile getiren Aydın, ihracatın payını da yüzde 30'dan 50'ye yükselteceklerini kaydetti. Aydın fonksiyonel tekstil pazarından da ciddi pay almayı hedeflediklerini kaydetti.
Urfa'da fabrika için koşulların olgunlaşmasını bekliyoruz
Urfa'da 200 dönüm üzerindeki fabrika planlarıyla ilgili de konuşan Aydın, yeni fabrika için dosyalarının hazır olduğunu ancak tesis için gerekli olan nitelikli işgücü konusunda sıkıntı olduğunu söyledi. Aydın, gerekli koşullar oluştuğunda yatırım için hazır olduklarını kaydetti.
Ar-Ge'ye yılda 10 milyon TL
Ar-Ge merkezlerinde toplam 200 mühendis çalıştığını ve yılda 10 milyon lira Ar-Ge'ye harcadıklarını ifade eden Aydın, "Kendini temizleyen stor ve perde, serin tutan pike, led ışıklı perde, içerik üreten QR kodlu nevresim gibi birçok ürünü pazara sunduk. Yeni ürünler için yatırım yapmaya devam edeceğiz" dedi.