Gaziantep'te geleneksel baklava üretimi üzerine 2 yıldır aralıksız AR-GE çalışmaları sürdüren Fıstıkzade, franchising yöntemiyle baklavayı anavatanından tüm dünyaya taşımayı hedefliyor. Üretimini yaptığı baklavaları önce tanıtıp sonra pazarlamayı hedefleyen Fıstıkzade, Türkiye'de franchising veren ilk Gaziantep merkezli baklava üreticisi olmayı da başardı. Pazar stratejisine tüm dünya olarak belirleyen Fıstıkzade, ilk konsept mağazasını geniş katılımlı bir törenle hizmete sundu.
USTALAR HAZIRLADI
Şehrin en tanınmış baklava ustaları tarafından özenle hazırlanan Gaziantep baklavaları ve Osmanlı demirhindi şerbeti açılışa katılanlara ikram edildi. Açılış kurdelesini kesen Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, yeşil altın antepfıstığının en önemli türevleri arasında yer alan baklavanın şehrin en önemli sembollerinden biri olduğunu söyledi. Konuşmaların ardından Osmanlı'da yeniçerilerin bayramlarda padişahlara baklava sunma geleneği olan "Baklava Alayı" da canlandırıldı.
POPÜLER MARKA OLDU
Gaziantep baklavasının herkesin sevdiği ama ulaşması çok kolay olmayan bir ürün olduğunu ifade eden Fıstıkzade Baklava Yönetim Kurulu Üyesi Vedat Diri, "Satış noktalarımızı hayata geçirmeden önce müşterilerimize en iyi baklavayı, en iyi fiyatlarla ve en hızlı şekilde sunmayı hedefledik. Tüm üretim sürecimizi hijyen, kalite, doğru fiyat ve hızlı temin hedefleri doğrultusunda planladık. Fıstıkzade markası kısa sürede en popüler baklava markaları arasına girmeyi başardı" dedi.