En tatlı yatırım fırsatı

En tatlı yatırım fırsatı

Türkiye’yi orijinal Gaziantep baklavası ile buluşturan Fıstıkzade ülke genelindeki franchise yatırımlarında “en tatlı yatırım” sloganıyla gözde bir marka haline geldi

  • Güney
  • Salı 12.10.2016
2 yıl içerisinde 16 satış noktasına ulaşan Gaziantep merkezli Fıstıkzade Baklava, Türkiye genelindeki franchise yatırımlarında sektörün iddialı oyuncuları arasına girdi. 'Orijinal Gaziantep baklavası' vurgusuyla sektörde farklı bir segment oluşturan Fıstıkzade Baklava, 'en tatlı yatırım fırsatı' sloganı ile de franchise yatırımcılarının gözde markası haline geldi.

GÜNLÜK DAĞITILIYOR
Orijinal Gaziantep baklavasını, anavatanı olan Gaziantep'ten, başta Türkiye olmak üzere dünyanın her yerine ulaştırma hedefiyle yola çıkan Fıstıkzade Baklava, Gaziantep merkezli ilk ve tek franchise modeli. Baklavayı orijini olan Gaziantep'te üretip, günlük olarak Türkiye'nin dört bir yanına dağılmış satış noktalarına kendi lojistik altyapısıyla ulaştıran Fıstıkzade, bu sayede baklavanın Gaziantep'teki özgün lezzetini dünya genelindeki baklava severlere ulaştırıyor. Gaziantep'te üretim yapıp franchise modeli uygulayan tek baklava markası olan Fıstıkzade 2015 yılı başında açtığı ilk konsept mağazanın açılmasıyla birlikte yatırımcılardan büyük talep görmeye başladı. Fıstıkzade Franchise modeli, 1 yıl içerisinde 12'si mağaza, 4'ü corner olmak üzere 16 satış noktasına ulaştı. Gaziantep merkezli firma yılsonu itibariyle bu sayıyı 20'ye, 2018 sonu itibariyle de 50'ye çıkarmayı hedefliyor. Orijinal Gaziantep Baklavası iddiasıyla Türkiye'nin baklavacısı olma yolunda hızla ilerleyen Fıstıkzade franchise sisteminde, yatırımcıların açılan mekanları en rasyonel şekilde değerlendirmesi ve en yüksek düzeyde ciro ve karlılık oranlarına ulaşması için ürün segmentasyonu da her geçen gün geliştiriliyor. Sıcak ve konforlu mekanlarında, baklava ve fıstık türevlerinin yanı sıra, yöresel Antep kahvaltısı, katmer, Antep su böreği, Antep kahkesi, Antep kurabiye çeşitleri, Antep fıstıklı krokan, Ganne markalı Osmanlı şerbetleri, özel üretim Antep fıstıklı dondurma, Hazna markalı paketli yöresel Gaziantep ürünleri, El işlemesi hediyelik bakır ürünleri ve Avusturyalı dünyaca ünlü kahve markası Julius Meinl'ın zengin kahve menüsü satışa sunuluyor.

EN DOĞRU MODEL
Doğru kurgulanmış bir franchising sisteminin, büyüme için en doğru sistem olduğuna inandıklarını söyleyen Fıstıkzade Baklava Genel Koordinatörü Vedat Diri, "Özellikle gıda sektöründe ürün standardını merkezde kontrol altına alırken, servis ve sunumda da yerinde hizmetin avantajını kullanmış oluyorsunuz. Ayrıca açılan her mağaza bir önceki mağaza ve kendisinden sonra açılacak mağazalar için referans olabiliyor, sinerjik bir büyüme modeli ortaya çıkıyor" diye konuştu.