Ülke ekonomisinin en önemli dinamikleri arasında yer alan halı sektörünün lider kuruluşu Kaşmir Halı, dünyanın birçok ülkesine ihraç ettiği halılarla Türkiye'nin marka değerini de yükseltiyor. Gülsan Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Topçuoğlu, kaliteli ürün üretmek yanında ürünün dünya pazarlarında pazarlanabilmesinin de önemli olduğunu söyledi. Topçuoğlu, "Kaşmir Halı ABD başta olmak üzere 40'ın üzerinde ülkede alıcı bulurken iç pazarlarında en önemli markası olma özelliğiyle ülke ekonomisine katma değer kazandırmaya devam ediyor" dedi.
MÜŞTERİNİN KÜLTÜRÜ ÖNEMLİ
Dünya halı pazarının en önemli aktörleri arasında yer alan Kaşmir Halı'nın başarısında ülke kültürlerine yönelik farklı üretimlerin de yattığını belirten Topçuoğlu, "Her ülkemin kültürü, renk ve desen beğenisi, ihtiyaçları birbirinden farklı. Bu pazarlarda etkili rol almak istiyorsanız mutlaka bu ülkelerin bütün özelliklerini kendi ülkenizi bildiğiniz gibi bilmek, ihtiyaca göre üretim gerçekleştirmek zorundasınız. Bu aslında sadece halı sektörü için değil, bütün sektörler için geçerlidir" diye konuştu.
TÜRKİYE'NİN KÜRESEL MARKASI
Kaşmir'in 40'ın üzerinde ülkeye halı ihracatı yaptığına dikkat çeken Topçuoğlu "İç pazarda ciddi bir bayi ağıyla ihtiyacı karşılarken dışarıda da 40'ın üzerinde ülkeye ihracat yaparak Türkiye ekonomisine katma değer sağlamaya devam ediyoruz. ABD, Avrupa, Ortadoğu, Uzakdoğu, Doğu bloku ülkeleri, Rusya ve Çin en önemli pazarlarımız" dedi.