Hizmet sektöründe faaliyet gösteren şirketlerin en güçlü kaynağı insan. Bu alanda yaptığı yatırımları güçlendiren şirketler başarı merdivenlerini hızla tırmanırken kadro büyüdükçe çalışanlar arasında doğru bağlantıyı kuranlar sektöründe liderliğe oynuyor. Bunlardan biri olan Turkcell, gerek kurum içi gerekse bayi çalışanları için geliştirdiği projelerle dikkat çekiyor. Türkiye'de 15 bin 30 noktadaki bayi ile hizmet veren şirket, 33 bin 255 kişilik bayi çalışanını da 'Turkcell Elçisi' olarak adlandırıyor. Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Hulusi Acar, "Teknoloji alanındaki güçlü yatırımlarımızı çalışanlarımıza verdiğimiz eğitimlerle destekliyoruz. Onların her biri birer Turkcell temsilcisi" dedi. Turkcell'in güçlü bir bayi ağı olduğuna dikkat çeken Acar, "Ama en büyük gücümüz bu noktalardaki çalışanlarımız. Büyük bir aidiyet duygusuyla çalışan ve işine dört elle sarılan bu gençleri biz 'Turkcell Elçisi' olarak adlandırıyoruz" diye konuştu.
1 MİLYON 700 BİN SAAT EĞİTİM
Turkcell'de yoğun bir 'Y' kuşağının istihdam edildiğini söyleyen Acar, "Özellikle bayi çalışanlarımızın yaş ortalaması 20-25 arasında değişiyor. Bu yaş grubunun en büyük özelliği aidiyet duygusunun düşük olması. Fakat bu durum Turkcell'de tam tersi. Bunda uzun yıllardır verdiğimiz eğitimlerin payı büyük" dedi. Turkcell'in bayi çalışanlarına 2009- 2013 yılları arasında 1 milyon 700 bin saat eğitim verdiğini dile getiren Acar, "Turkcell Akademi çatısı altında e-learning, m-learning, sanal sınıf, sınıf içi, iş başı yöntemleriyle hem teknolojik hem de kişisel gelişim üzerine eğitimler veriliyor" şeklinde konuştu.
DAVRANIŞ MODELİ OLUŞTURDUK
Hulusi Acar, bayi çalışanlarına verilen eğitimlerin yanı sıra yapılan yılda bir düzenlenen Elçiler Zirvesi'nin de başarıda çok etkili olduğunu söyledi. Acar, "Geçtiğimiz günlerde 7'nci kez düzenlediğimiz Elçiler Zirvesi, bayi çalışanlarımızın eğitimine yönelik en kapsamlı etkinliklerden biri. Burada 6 bin çalışanımız Turkcell'in yönetim kadrosu ve eğitimcilerle bir araya geliyor" diye konuştu. Bu yıl mağaza çalışanlarının işe alımı ve gelişim süreçlerinde rehber olması amacıyla 'Turkcell Elçileri Davranış Modelini' oluşturduklarını vurgulayan Acar, sözlerini şöyle sürdürdü: "Turkcell çalışanlarından misafirperverlikten hedef odaklı çalışmaya kadar 10 farklı yetkinlik bekleniyor. Tüm bunları içinde barındıran bu model bizim mağazalarımızdaki ideal çalışan profilimizi tanımlıyor."
PİRAMİT MODELİ
Turkcell 'in
hizmetlerini bir piramit modeliyle geliştirdiğini dile getiren Hulusi Acar, bunu şu şekilde anlattı: "15 bin 30 noktada müşterilerimizle buluşuyoruz. Bu kısım piramidin en altı. Bunlardan 1.185'i 'Teknoloji Uzmanı Mağaza' olarak tanımladığımız Turkcell İletişim Merkezi (TİM). Bu bölümü de piramidin ortası olarak tanımlıyoruz. 6 tane de laboratuvar mağazamız var. Bu da piramidin en üstü. Burada geliştirdiğimiz perakende know-how ve deneyimini TİM'in gelişiminde kullanıyoruz. Yani laboratuvar mağazalarımızda geliştirdiğimiz hizmeti, TİM'lerde deneyimleyip bayilerimizde müşterilerimizle buluşturuyoruz."