Peryön sponsorluğunda Bilgi Üniversitesi'nin gerçekleştirdiği "İK Yönetimi Nasıl Algılanıyor" araştırmasının sonuçlarına göre yöneticiler İK'yı işe alım ve performans değerlendirmede başarılı, yetenek yönetimi ve kariyer gelişiminde yetersiz buluyor. Katılımcıların yüzde 62'si ideal bir İK yöneticisinin, İK dışındaki bölümlerde de deneyimi olması gerektiğini belirtiliyor. Bu oran 2014'te 2013'e göre 15.5 puan artmış durumda. Katılımcıların yüzde 56'sı önümüzdeki 5 yıl içinde şirketlerin İK yöneticilerinin stratejik yönetim üzerindeki rollerinin değişmeyeceğini yüzde 39.3 ise daha çok rol üstleneceklerini düşünüyor. Sorun çözme becerisi, istek ve ihtiyaçlara geri dönüş süresi ihtiyaca uygun ve eksiksiz bilgi sağlama tarafında İK bölümleri başarısız bulunuyor.
FARKLI KANALAR GEREKLİ
CarrefourSa Genel Müdürü Mehmet Nane, potansiyel çalışanlara ulaşmak için farklı kanallar kullanılması gerektiğini belirtiyor. Çünkü yeni kuşak artık sıkıcı bir yerde çalışmak yerine değer yaratacakları bir yerde çalışmak istiyor. İK'nın onlarla ilk teması, marka algısını oluşturuyor. Nane'ye göre buna paralel olarak, iyi bir İK yöneticisinin çalıştığı sektörü çok iyi bilmesi ve çağdaş bir duruş sergilemesi çok önemli.
İK YÖNETİM KURULLARINA GİRMELİ
İK'nın en güçlü yetkinlikleri ilişki kurma-geliştirme ve ekip çalışması olarak görülüyor. Gelişime açık alanlar ise yenilikçi olmak, karar vermek ve ikna etmek. Ekol Lojistik İK Genel Müdürü Osman Ünal, "Şirketler global rekabette artık farklarını çalışma ortamları ve çalışanlarla ilgili uygulamalar sayesinde farklılaştırıyorlar. Bu da İK yöneticisinin mutlaka şirketin yönetim kurulunda olmasını sağlamalı" diyor.