Dünya İletişim Forumu tarafından bu yıl ilk kez düzenlenen Dünyayı Etkileyen Kadınlar Forumu (Women Influence Forum-WIF), 20 Eylül'de Paris'te gerçekleştirildi. Foruma 18 ülkeden girişimci, sanatçı, sivil toplum örgütü temsilcisi, akademisyen ve iş dünyası mensubu 30 kadın konuşmacı olarak katıldı. Dünyayı Etkileyen Kadınlar Forumu'nda Türkiye'yi iletişim danışmanı ve KAGİDER Yönetim Kurulu Üyesi Seçil Şendağ temsil etti. Şendağ, "Vatandaş Olmak" başlığı altında yapılan oturumda iş dünyasını toplumsal fayda odaklı stratejilere yönlendirmenin önemine dikkat çekti. Şendağ, "Bir kadın ve bir iletişimci olarak içinde yaşadığımız topluma fayda sağlayacak, daha iyi bir dünya hayaline hizmet edecek somut çalışmalar yapmayı gerektiriyor. Bunun yolu da iş dünyasını ortak hedefler için toplumsal faydaya yönlendirmekten geçiyor. İletişimciler, özellikle de kadın iletişimciler olarak bizlerin 'dünyayı değiştirmek isteyen' şirketlere ve liderlere vereceği destek, örneklerin giderek çoğalmasını sağlayacak" dedi.
TÜRKİYE'DE YAPILACAK
Topluma fayda sağlayacak modelleri iş stratejilerine entegre eden şirketlerin sesinin yükseltilmesi gerektiğini savunan Şendağ, iletişimin gücünü kadının doğasıyla birleştirilmesi gerektiğini vurguladı. Bu konuda Hamdi Ulukaya ve Ebru Baybara Demir örneklerini anlatan Şendağ, şunları söyledi: "Chobani markasının kurucusu Hamdi Ulukaya. Ulukaya, 2015 yılında "The Giving Pledge"i imzalayarak servetinin büyük bir kısmını küresel mülteci krizine çözüm bulunmasına ayırdı ve iş dünyasını bu krizin çözümünde harekete geçirmek amacıyla Tent Vakfı'nı kurdu. Chobani dev bir şirket ve Hamdi Ulukaya da dünyaca tanınan bir lider ama yaratılan etki, sadece büyüklükle ilgili değil. Mardin'de bir restoran işleten Ebru Baybara Demir de bölgede yaşayan ekonomik gücü yetersiz kadınlar ve mülteciler için yürüttüğü projesiyle bunun muhteşem bir örneği." Şendağ, yapılan görüşmelerde gelecek yıl Türkiye'nin bu organizasyona ev sahipliği yapmasının planlandığını belirtti.