Sağlığınız için haftada iki kez kırmızı et tüketin

Sağlığınız için haftada iki kez kırmızı et tüketin

Kırmızı et, içeriğinde bulunan demir ve proteinle vücuda sayısız fayda sağlıyor. Kemikleri güçlendiren ve direnci artıran kırmızı et, kilo almayı da önlüyor. Uzmanlar, sağlık için haftada iki kez kırmızı et tüketilmesini tavsiye ediyor

  • Günaydın
  • Cumartesi 13.08.2017
Koyun, keçi, sığır gibi hayvanlardan elde edilen kırmızı et; tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de sevilerek tüketilen bir besin. Lezzetli ve doyurucu bir besin olan kırmızı ette, vücudumuz için gerekli birçok madde bulunur. Özellikle protein ve demir içeriğiyle, sporcuların en çok tükettiği besinlerden biri kırmızı ettir.
Uzmanlar, haftada iki gün kırmızı et tüketilmesini tavsiye ediyor. Kırmızı ette bulunan demirin emiliminin tam anlamıyla sağlanması için de etin limonla birlikte tüketilmesi öneriliyor. Ayrıca protein ağırlıklı bir öğünün ardından çay ve kahvenin en erken yarım saat sonra içilmesi gerekiyor.
Vücuda sayısız fayda sağlayan kırmızı etin, belli başlı özellikleri şöyle:
Kan hücrelerinin üretimini artırır.
İçeriğindeki çinko minerali sayesinde enzimlerin üretilmesinde önemli bir rol üstlenir.
Yağsız kırmızı et, aşırı kilo almayı önler.
Yapısındaki B12 vitamini sayesinde unutkanlığı önler, hafızayı güçlendirir ve Alzheimer riskini azaltır.
Bol miktarda aminoasit barındırdığı için kas yapımındaki en etkili doğal besindir.
Büyüme çağındaki çocukların gelişimini hızlandırır.
Vücut direncini artırır, enfeksiyon sonrası iyileşmeyi hızlandırır.
Gerekli olan miktar aşılmadığı sürece kalp ve damar sağlığına faydalıdır.
Kemiklerin uzaması ve güçlenmesini destekler.
Vücut için çok önemli bir enerji kaynağıdır.
Göz sağlığı için gerekli olan birçok maddeyi yapısına bulundurur.

ZENGİN PROTEİN KAYNAĞI
Vücudumuzun, her gün belli bir miktar proteine ihtiyacı vardır. Çünkü protein; bedenimizde yer alan yenilenme ve kendini tazeleme sürecinin yapı taşlarından biridir. Eksikliği halinde, çok ciddi hastalık ve rahatsızlıklara sebep olur. Ette bulunan proteinin çok büyük kısmı, metabolizmamız tarafından kolayca tüketilir ve doğal çevrimimiz içerisine katılır. Ayrıca alyuvarlarımızın yani kanımızın temel yapı taşlarından olan demir; eksik olması halinde kansızlık, zeka geriliği, uyku problemleri, baş dönmesi gibi sorunlara yol açar.
En önemli demir kaynaklarından biri de kırmızı ettir. Hafıza kaybı, yorgunluk, sinir problemleri gibi pek çok sorun; et yememekten kaynaklanan B12 vitamini eksikliğine bağlıdır ve kırmızı et, bu vitamin açısından en zengin besinler arasındadır. Etten alınan B12 vitaminini diğer besinleri tüketerek elde etmek çok zordur. Bu nedenle kırmızı etin düzenli olarak tüketilmesi gerekir.

YANINDA TAZE SALATA İYİ GİDER
Kırmızı etin faydalarından en etkin şekilde yararlanabilmek için eti doğru şekilde pişirmek çok önemli. Kızartma gibi kanserojen maddeleri ortaya çıkacak şekilde pişirmek yerine, haşlayarak ya da ateşten uygun uzaklıkta olacak şekilde ızgarada pişirerek etin tüm faydalarını herhangi bir zarar görmeden elde edebilirsiniz. Bunun yanında kalp ve damar hastalıklarına engel olabilmek için etin üzerinde bulunan hayvansal yağların mümkün olduğunca temizlenmesi ve et pişirilirken kuyruk yağı gibi zararlı yağların kullanılmaması gerekiyor. Ayrıca etin yanında yiyeceğiniz taze bir salata, kırmızı etin içeriğinde bulunan demiri çok daha kolay bir şekilde kullanmanızı ve vücudunuzun demirden faydalanmasını sağlayacaktır.