Baklavayı yemekten iki saat sonra tüketin

Baklavayı yemekten iki saat sonra tüketin

Bayram sofralarının olmazsa olmazı tatlılar, dikkatli tüketilmezse hem sağlık sorunlarına yol açabilir, hem de kilo aldırabilir. Baklava yemekten iki saat sonra tüketilmeli. Kadayıfın şerbeti az şekerli olmalı ve üstündeki ceviz miktarında aşırıya kaçılmamalı

  • Günaydın
  • Perşembe 25.08.2017
Bayram demek; ev ziyaretleri, aile buluşmaları, hasret gidermeler, keyifli sohbetler, birbirinden lezzetli sofralar ve tabii ki geleneksel Türk tatlıları da demek. Fakat özellikle unlu ve şerbetli tatlıları tüketirken biraz dikkatli olmak gerekiyor. Tatlılar gerek içerdikleri kalori gerek kan şekerini daha hızlı yükseltmesi, gerekse şekerin zararları nedeniyle dikkatli tüketilmediği taktirde birçok sağlık sorununa davetiye çıkarabiliyor. İşte geleneksel bayram tatlıları ve dikkat etmememiz gerekenler:

Baklava: 90 gram ağırlığındaki 1 dilim baklava yaklaşık 260 kalori. Bu da, en az 30 dakika koşarak yakabileceğiniz bir kalori demek! Diyabet hastalarının bu tatlıyı tüketmemelerinde fayda var. 'Benim bir hastalığım yok' diyenlerin bile tek seferde iki taneden fazlasını tüketmemesi gerekiyor. Ayrıca kilo almamak için baklavayı yemek üstüne değil, yemekten iki saat sonra, yoğurt veya ayran gibi protein içeren bir besinle ara öğün niyetine tüketmeli.

Kadayıf: 100 gramlık bir porsiyonu 244 kalori olan tel kadayıf kalorisi en yüksek tatlılardan. Şerbetinde kullanılan şeker miktarı düşük tutularak ve üzerine yaklaşık iki tam cevize denk gelecek bir miktarda ceviz serpiştirilerek servis edildiğinde bu tatlının kana karışma hızı nispeten düşüyor ve daha az yağlanmaya neden oluyor.

DONDURMA İLE BİRLİKTE
Kemalpaşa: Bir tane Kemalpaşa tatlısının kalori değeri 84 kalori. Kemalpaşa, hafif bir tatlı gibi görünse de tek seferde çok miktarda tüketilebildiğinden dikkatli tüketmek gerekiyor. Bu şerbetli tatlıdan alınan fazla kalorinin azaltılmasına yardımcı olmak için; porsiyonu azaltıp yanında bir top dondurma ile tüketebilirsiniz.

ÇOK ŞEKER KULLANMAYIN
Meyveli tatlılar: Ayva, armut, elma tatlıları şerbetinde çok az şeker kullanılması şartıyla çok hafif birer tatlı seçenekleri. Meyvenin içeriğindeki fruktoz kana daha yavaş karışıyor ve bu meyvelerin tatlıları tüketildiğinde aynı zamanda vitamin ve mineral içeriklerinden de faydalanmış olunuyor.
Lokma: Beş taneden oluşan bir porsiyonu 390 kalori olan lokma, yağda kızartılarak yapılan bir tatlı olduğundan kalp ve damar sağlığına da zarar veriyor. Lokmayı evde kendiniz hazırlayabilir, şerbetine şekeri az koyup yanında yoğurt veya ayran gibi bir besinle kan şekerini daha yavaş yükseltmesini sağlayabilirsiniz.

İÇİNE FAZLA PİRİNÇ KOYMAYIN
Sütlaç: Sütlü bir tatlı olması nedeni ile nispeten hafif tatlı kategorisine giren sütlacın bir kasesi 299 kalori. Sütlü tatlı diye tüketiminde aşırıya kaçmamak, içeriğindeki pirincin miktarını da az tutmakta fayda var. Zira pirinç glisemik indeksi yüksek bir besin olduğundan kana karışma hızı ve yağlanmaya sebep olma olasılığı da yüksek. Ayrıca yapımında kullanılan sütün az yağlı olanlardan tercih edilmesi bu tatlıdan alınan kalorinin düşürülmesine yardımcı olacaktır.

ŞEKERPAREYİ SÜT İLE BİRLİKTE YİYİN
Şekerpare: Kan şekerini en hızlı yükselten tatlılardan biri olan şekerparenin 50 gramlık bir adedi 141 kalori içerdiğinden, tek seferde bir taneden fazla tüketilmemesi gerekiyor. Bu tatlıyı süt ile tüketmek tatlının kan şekerini yükseltme hızını düşürmeye yardımcı oluyor. Şekerpareyi diğer şerbetli tatlılarda olduğu gibi porsiyon yerine küçük bir adet olarak tüketmek ve haftada bir kereyi aşmamak gerekiyor.