Bursa'da yaşayan Ahmet Akkoç, 2 yıl önce bir otomotiv firmasının bayisinden aldığı panelvan tipi ticari kamyonetin viteslerini geçirmekte sıkıntı yaşaması üzerine başlattığı hukuk savaşını kazandı, aracı firmaya iade etti. Akkoç, ilk olarak Tüketici Yasası gereği noter kanalıyla firmaya ihtarname çekerek ayıplı olan malın misli ile değişmesini istedi. Firma bunu reddedince İl Tüketici Hakem Heyeti'ne başvuran Akkoç, buradan da misliyle değiştirilme kararı aldı. Fakat firma karara itiraz edince soluğu Tüketici Mahkemesi'nde alan Akkoç, mahkeme tarafından da haklı bulundu. Firmanın kararı temyize yollaması üzerine tüketici mahkemesinin kararını gözden geçiren Yargıtay 13. Hukuk Dairesi, kararın onanmasına hükmetti. Akkoç'un otomotiv devine açtığı davada alınan karar ise emsal oldu. Ahmet Akkoç'un avukatı Yücel Akbulut, 2013'ten bu yana hukuk mücadelesi verdikleri davada yasaların da yanlarında olduğunu ifade ederek, "Dava sonucunda aracın ayıplı olduğuna kanaat getirildi. Biz bu süreçte davalı şirketle görüştük, aracı değiştirmek istemediler ve biz hukuk mücadelesine başladık. Bu mücadelede araç birden fazla kere bilirkişiye gitti ve bu aracın fabrika çıkışı ayıplı olduğu ispat edildi. Ahmet Akkoç, bu mücadelesi sayesinde 'yılın tüketicisi' ödülünü aldı" dedi.