Orucun sağlığımıza olumlu katkıları

Aç kalmanın insan vücudu üzerindeki olumlu etkileri yapılan deneylerle ortaya çıkarıldı! Türkiye'den uzmanlar da "Oruç tutmak zararlı toksinleri vücuttan uzaklaştırır. Ayrıca kanserli hastalarda kemoterapi sürecinin daha başarılı seyretmesini sağlar" diyor

Orucun ve belli bir süre için aç kalmanın kanser tümörlerinin yayılmasını azalttığı iddia edildi. Güney Kaliforniya Üniversitesi'nden Dr. Valter Longo liderliğindeki bir grup araştırmacı; fareler üzerinde yaptıkları deneylerde, açlığın insan vücudu üzerinde olumlu tesirleri olduğunu ortaya koydu.

YAYILMA AZALIYOR
Oruç tutan veya belli sürelerle aç kalan bünyelerde kanser tümörlerinin yayılmasında azalma tespit ettiklerini belirten Dr. Longo, deneylerini henüz insanlar üzerinde uygulamadıklarını da belirtti. Amerikalı Dr. Valter Longo "Fareler üzerinde yaptığımız deneylerden hareketle, tahminlerimiz, kemoterapiye orucun eşlik ettiği kanser vakalarında tedavinin daha başarılı olacağını gösteriyor" ifadelerini kullandı. Türkiye'den de uzmanların görüşü orucun sağlığımıza olumlu katkıları olduğu yönünde. Oruç; zararlı toksinleri vücuttan uzaklaştırarak hem kanser olmayanları hem de kemoterapi sonrası dönemdeki kanserli hastaları kanserden koruyor...

GÜNEŞTE KALMAYIN FAZLA EGZERSİZ YAPMAYIN!
Çoğu insan Ramazan ayının tatil için uygun bir dönem olmadığını düşünür. Oysa tatil olup da oruç tutmak kadar keyifli bir şey daha yoktur. Bilinçli iftar ve sahur tavsiyelerinin hepsine rahatlıkla uyulabilir. Sahurdan sonra uyumamak, öğleden sonra rahat rahat uyuklamak da mümkün. Üstelik geç saatlere kadar uyanık da kalınabileceğinden, iftarda yenilecek yiyecekler saatlere bölünüp, mideyi fazla yormadan güzelce beslenmek elimizde. Fakat elbette yine dikkat edilmesi gereken noktalar unutulmamalı. Aile Sağlığı Uzmanı Dr. Ebru Talum Gürpınar; Ramazan ayını sağlıklı bir şekilde geçirebilmenin yollarını anlattı:
Unutulmamalı ki; güneşte fazla kalmak, aşırı aktivitelerde bulunmak, fazla egzersiz yapmak, güneşin en tepede olduğu saatlerde güneşlenmek, yüzmek ve spor yapmak son derece tehlikeli.

SAHURDAN SONRA YOLA ÇIKIN
Ramazan'da, sabah ve öğleden sonra aşırıya kaçmadan yüzmek ve gölgede kalmak doğru bir davranış olur.
Sahurdan sonra yola çıkmak daha akıllıca. İftara yaklaştıkça kan şekeri düşeceğinden motor aktivitelerde sorunlar ortaya çıkabilir; dalgınlık, uyuklama gibi... Bu nedenle kişinin fiziksel açıdan en iyi durumda olduğu sırada yola çıkması ve yorulduğu anda araç kullanmayı bırakarak, dinlenip yola devam etmesi daha uygun bir davranış olur.
Ramazan'da trafik kazalarında artış olduğu bilinen bir gerçek. En çok da iftardan hemen önce ve hemen sonra kazalara rastlanmakta. Bu zamanlarda trafiğe çıkmayın.

RAMAZAN BOYUNCA STRESE DİKKAT
İş yerlerinde yoğun stres yaratabilecek projeler, kararlar ve değişimler mümkünse ertelenmeli. Yeni çalışmaların ve belirsizliklerin stres yaratıcı faktörler oldukları unutulmamalı.
Oruç tutan kişiler yeterli uyku uyuduklarından emin olmalılar. Çünkü uykusuzluk da kişinin yaşadığı stres düzeyini artıran önemli bir faktör.
Kafein içeren besinlerin aşırı tüketiminden kaçınılması gerektiği de unutulmamalı.