Yağları acı kırmızı biberle yakın

Küçük kırmızı acı biber, taze fındık, Hindistan cevizi, yeşil çay, etin yağsız kısmı ve tam yağlı süt; metabolizmamızı hızlandırarak yağ yakımını artırıyor. Düzenli tüketildiklerinde; bel ve basen bölgesindeki yağlar yok oluyor

Bazı fonksiyonel besinler vücut içi ısıyı artırarak metabolizmanın hızlanmasına etki ederler. Vücut iç ısısı arttıkça yenilen yiyeceklerin kalori yakımı artar. Yapılan araştırmalar; bazı besinlerde bulunan yağ yakıcı etki gösteren bileşenlerin özellikle bel bölgesindeki adipoz dokunun azalmasını sağladığını gösteriyor. Bilimsel araştırmalar; bu sihirli besinlerin her gün ve en az bir ay süre ile düzenli olarak yenildiklerinde metabolizmanın hızlanarak bel bölgesindeki yağlanmanın azalabileceğini göstermektedir. Yağlanmayı azaltmak, düzenli kilo vermek veya yağ depolarının vücutta oluşumunu önlemek için sihirli besinleri sizlerle paylaşıyorum.

KAPSAİSİN VEYA KAPSAİNOD İÇEREN YİYECEKLER:
Özellikle japaleno tipi acı küçük biberde bol miktarda bulunan kapsaisin maddesi, vücutta yağın oksidasyona uğrayarak kalori yakımı hızını artırır. Metabolizmayı olumlu yönde çalıştırıp yağlanmayı azalttığı hayvanlar üzerindeki çalışmalar ile kanıtlanmıştır. Tüm acı biber çeşitlerinde yoğun olarak bulunan kapsaisin maddesini almak için salatalarda, turşu olarak yemeklerin yanında veya taze yenilerek yağ depolarından kurtulmak mümkün.

HİNDİSTAN CEVİZİ MUCİZESİ

Orta zincirli yağ asitleri içeren yiyecekler:
Diğer yağ çeşitlerine göre vücutta kaslar tarafından hızla kalori yakımı olarak kullanılıp depolanmayan özel yağlardır. Vücut tarafından kolayca emilen bu yağlar Hindistan cevizi ve Hindistan cevizi yağında bolca bulunur. Hindistan cevizi yağını süte veya yoğurda katarak, taze Hindistan cevizini ise salatalara ekleyerek kullanabilirsiniz. 2011 yılında erkekler üzerinde yapılan araştırmada; günde bir su bardağı süte bir tatlı kaşığı Hindistan cevizi yağı ekleyerek bir ay içildiğinde bel ve karın çevresindeki yağların tamamen kaybolduğu gözlenmiştir.

DİASİLGLİSEROLLERDEN ZENGİN BESİNLER:
Bu madde süt ve fındıkta yüksek miktarda bulunur. Günde 15 adet taze, yani kavrulmamış fındık, bir su bardağı az yağlı veya kalsiyumdan zengin süt içmek; bel ve basen bölgesindeki yağların diasilgliserol denilen madde tarafından hızla yakılmasına olanak sağlıyor. 2013 yılında Çin'de yapılan bir araştırmanın sonucuna göre; özellikle yağlı beslenen kişiler besinlerindeki yağı azaltıp, onun yerine süt içip fındık yediklerinde hem kilo verdikleri, hem de bölgesel yağlanmadan kurtuldukları ortaya çıkmıştır.

KIRMIZI ET VE TAM YAĞLI SÜT

Kateşin içeren besinler:
Kateşinler siyah, oolong ve yeşil çayda bulunur. Ancak en fazla kateşini yeşil çay içerir. Kateşinler vücutta yağın oksidasyonunu artırarak; hem kilo vermeye, hem de adipoz doku dediğimiz doku altında oluşan yağlanmanın azalmasına yardımcı olurlar. Günde dört-altı fincan açık ve limon dilimli çay içmenin, en etkili kateşin alma yöntemi olduğunu beslenme araştırmaları bildirmektedir.

KONJUGE LİNOLEİK ASİT İÇEREN BESİNLER:
Kırmızı et ve süt; konjuge linoleik asidin en iyi kaynağıdır. Hayvanlar üzerinde yapılan araştırmalar; kırmızı etin yağsız kısmını ve tam yağlı sütü düzenli olarak tüketenlerin vücut yağ dokularında azalma olduğunu göstermektedir. Konjuge linoleik asidin vücutta yağ depolanmasını önleyen mekanizmaları artırdığı, kas kütlesi yoğunluğuna ise çok kısa sürede olumlu etki yarattığı bildirilmektedir. Günde 150 gram yağsız kırmızı et ve bir su bardağı tam yağlı süt içmek; vücutta yağ depolanmasını önlemektedir.

İLK İKİ GÜN UYGULANACAK, YAĞ YAKIMI MEKANİZMALARINI AÇAN DİYET
KAHVALTI:
1 su bardağı taze sıkılmış havuç suyuna 1 çay kaşığı zeytinyağını ekleyerek karıştırın ve için. Ardından 1 yemek kaşığı tuzsuz lor peynirini ince kıyılmış taze nane, maydanoz, bol kırmızı biber ve kuru soğan ile karıştırın. Hazırladığınız bu 1 yemek kaşığı peynir ve sebze karışımını 1 ince dilim çavdar ekmeği ile yiyin.

ARA: 1 su bardağı süt.

ÖĞLE: 1 küçük kase üzerine zerdeçal eklenmiş zeytinyağlı kereviz yemeği. Yemeğinizin yanında, 1 ince dilim çavdar ekmeği ve ince kıyılmış taze nane, taze maydanoz, taze tatlı kırmızı biber ve kuru soğandan hazırlanmış ve 1 yemek kaşığı yağ ilave edilmiş taze sebze karışımını yiyin.

ARA: 1 /2 orta boy greyfurt.

AKŞAM: 100 gram ızgara veya fırında somon balığı. Yemeğinizin yanında, 1 ince dilim çavdar ekmeği ve ince kıyılmış taze nane, taze maydanoz ve kuru soğandan hazırlanmış ve 1 yemek kaşığı yağ ilave edilmiş taze sebze karışımını yiyin.

ARA: 1 orta boy greyfurt

SONRAKİ ÜÇ GÜN UYGULANACAK YAĞ YAKIMINI HIZLANDIRAN DİYET
KAHVALTI:
1 su bardağı fark etmeden diyetin selülit önleyici meyve suyu, 1 adet haşlanmış yumurta, 1 dilim karışık tahıllı ekmek ve bol taze tatlı kırmızı biber.

ARA: 1 su bardağı fark etmeden diyetin selülit önleyici meyve suyu.

ÖĞLE:
1 kase taze sebzelerden hazırlanmış tercih edilen çorba, 1 kase yağsız yoğurt, 1 dilim karışık tahıllı ekmek ve bol taze tatlı kırmızı biber. t

İKİNDİ:
1 su bardağı fark etmeden diyetin selülit önleyici meyve suyu.

AKŞAM: 100 gram ızgara veya fırında levrek veya çipura balığı. 1 ince dilim ekmek, 1 su bardağı şalgam suyu ve bol taze tatlı kırmızı biber.

ARA: 1 su bardağı fark etmeden diyetin selülit önleyici meyve suyu.

SON İKİ GÜN UYGULANACAK, KALICI YAĞ YAKIMI VE SIKILAŞMA DİYETİ
KAHVALTI: 1 su bardağı yağsız süt içerisine 4 yemek kaşığı karışık müsli ve içine 2 adet kuru inciri doğrayarak kahvaltıda yiyin.

ARA: 1 yemek kaşığı kuru siyah yaban mersini ile 1 yemek kaşığı kavrulmamış fındık karışımı.

ÖĞLE: 1 küçük tabak zeytinyağlı nohut veya yeşil mercimek yemeği ve 1 kase tavuklu şehriye çorbası ve 1 küçük kase az zeytinyağlı taze havuç rendesi.

ARA: 1 yemek kaşığı kuru siyah yaban mersini ile 1 yemek kaşığı kavrulmamış fındık karışımı.

AKŞAM: 100 gram yağsız kırmızı etten yapılan köfte, 1 dilim karışık tahıllı ekmek ve 1 küçük kase az zeytinyağlı havuç rendesi.

ARA: 1 yemek kaşığı kuru siyah yaban mersini ile 1 yemek kaşığı kavrulmamış fındık karışımı.

Fark Etmeden Diyetin Selülit Önleyici Meyve Suyu: 2 adet portakal, 1 adet greyfurt ve 1 adet limon sıkılır. İçerisine 1 çay kaşığı vanilya eklenerek karıştırılır.