Dukan'dan 2015'in reçetesi

Dukan'dan 2015'in reçetesi

Dukan diyetinin mimarı Pierre Dukan yeni yılın sağlıklı beslenme reçetesini verdi... “Benim için sağlıklı beslenmenin formülü ‘Sıfır yağ, sıfır şeker ve yulaf kepeği’ dir. Çok fazla kilo vermeyin!

  • Sağlık
  • Pazar 11.01.2015 09:08

Dukan diyetinin mimarından yeni yılda sağlıklı beslenmek için çok önemli tüyolar. İşte Pierre Dukan'ın hayat kurtaracak reçetesi;

Sağlık ve beslenme uzmanı olmanızda ki etkenler nelerdir?

Tıp fakültesinden mezun olduktan sonra nöroloji alanında ilerlemeyi planlıyordum. Gündüzleri hastanede derslerimi alıp, öğleden sonraları Paris'te genel doktorluk deneyimleri yapıyordum. Şiir yazarı olan çok sevdiğim bir hastam vardı. Obezite ile savaşıyordu. Bir gün yanıma gelip kilo vermek için benden yardım istedi. Her şey o cümle ile başladı "Pierre, her şeyi yasakla ama eti yasaklama, et yemeden yaşayamam." Bende ona bir hafta boyunca sadece et yemesini ve bol su içmesini söyledim. Bir hafta sonrasında karşıma 5 kilo vermiş olarak geldi. İkinci hafta diyet programına biraz sebze ekledim. Daha sonrasında o zayıflamaya devam etti. Bende araştırmalarıma başlayarak 20 yıllık diyetime o gün adım atmış oldum. Böylece sağlık ve beslenme uzmanlığı alanında ilerledim. Protein ve sebzelerin yanında yulaf kepeği ile yaratmış olduğum diyet programı ise milyonları ideal kilolarına ulaştırıyor.

Bu diyetin temel taşı olan yulaf kepeği nasıl ortaya çıktı?

Form tutmayı sağlayan besinler arasında en etkilisi yulaf kepeğidir. Tüketildiği zaman yaklaşık suyun yüzde 25'ini (hacminden 25 katını) emdiği için midede tokluk hissi yaratır. Böylece daha geç acıkırsınız. Benim için sağlıklı beslenmenin formülü ''Sıfır yağ, sıfır şeker ve yulaf kepeği" dir.

YULAF KEPEĞİ İLE SAĞLIĞINIZA KAVUŞUN

Dukan diyetinin temel gıdalarından biri olan yulaf kepeğinin faydaları nelerdir?

Yulaf kepeği, vücut için antioksidan özelliğine sahip en özel besinlerimizden biridir. Yulaf kepeği şeker emilimini yavaşlatıyor, kolesterolü düşürüyor ve mideyi doldurarak uzun süre tokluk hissi veriyor. Düzenli olarak yulaf kepeği kullanımı ile kolesterolde düşüş ve kalp damar hastalığı riskinde azalma sağlıyor.

Karbonhidratlı gıdalardan vazgeçemeyenler için, önerileriniz nelerdir?

Vücudun ihtiyacı olan karbonhidratı yulaf kepeğinden de alabilirsiniz.

Vazgeçemediğiniz beş besin nedir?

Brokoli, patlıcan, domates, somon, soğan.

Sadece diyet yaparak formda kalmak mümkün müdür?

Elbette hayır. Spor yapmayı yaşam tarzınız olarak benimsemelisiniz. Her sabah aç karnına bir bardak su içmeyi de ihmal etmeyin.

BESLENMEDE ALTIN KURALINIZ "SAĞLIK" OLMALI

Herkes her meyvenin yararlı olduğunu düşünüyor... Siz diyetinizde hangi meyveleri öneriyorsunuz?

Tabii ki her meyve içerdiği vitamin, mineral ve lif oranından dolayı oldukça faydalıÖ Sağlığımız için meyve tüketilmesi gerektiğini her zaman söylüyorum. Sadece diyetim için konuşursak yasaklı olan 3 meyve var. Bedenimiz için sağlık en başta gelmeli, bu yüzden de şekerden uzak kalmak gerekiyor. Diyetimde, üzüm, muz ve kiraz gibi çok şekerli meyveler hariç tüm meyveleri tüketebilirsiniz.

Sizin ara öğün ürünlerinizin özellikleri nelerdir?

Ara öğünler, gün boyunca tüketmemiz gereken önemli bir alışkanlıktır. Bu alışkanlık sayesinde kişi öğünlerinin çeşidini ve miktarını daha iyi düzenleyebilir. Kendi diyetimdeki ara öğün atıştırmalıklarım arasında; mini krakerler, bisküviler ve barlar bulunuyor.

Bir sağlık ve beslenme uzmanı olarak siz nasıl besleniyorsunuz?

"Sağlık" bizim ailemizin altın kuralıdır. Kendi beslenme şeklime dikkat ettiğim kadar ailemin beslenme şekline de önem veriyorum. Donmuş yağlı yiyeceklerden, kızartmalardan, unlu besinlerden mümkün oldukça uzak duruyorum. Tabii ara sıra yemiyor değilim Her güne yulaf kepekli gevrek ile başlarım. Beni hem tok hem de zinde tutuyor. Öğlenleri protein ağırlıklı beslenmeye dikkat ediyorum. Akşamları ise sebze ağırlıklı, hafif geçiriyorum.

HER ŞEYİ KARARINDA YİYİN


Badem, ceviz, fındık, kuru üzüm, ay çekirdeği, fıstık, kuru erik, leblebiÖ Her bir kuruyemişin kendine özgü özelliği ve faydası var. Birkaç tanesinden bahsedecek olursak; bademin protein, demir ve kalsiyum yönünden yararlarını saymakla bitmez. İçeriğindeki yağ asitleri sayesinde kilo vermeyi kolaylaştırır ve tok tutar. Çiğ, tuzsuz ve kavrulmuş bademi ara öğünlerinizde 10-15 adet tüketmenizi öneriyorum.

Özel beslenme sırrınız nedir?

Kilo vermek, vücudun ve yüzün olması gereken formuna kavuşmasını sağlar. Çok fazla kilo vermeyin. Sadece ideal kilonuza ulaşın ve spor yaparak koruyun. Doğru ve zamanında beslenmenin yanında bol bol su için. Bol sebze, meyve, yulaf kepeği ve protein tüketin. Öncelikle kendinizi ve bedeninizi sevin. Gülümseyin! (Vatan)