Hıncal Uluç ile haftanın gündemi

  • Futbol
  • Pazartesi 23.07.2012 17:30
Sabah Gazetesi'nin usta kalemlerinden Hıncal Uluç, spora damgasını vuran spor olaylarını Sabahspor.com okuyucularına değerlendirdi.

Uluç;

Arda dönerse Galatasaray için harika olur. "Fatih Terim iki adam arıyor" dedim ya o bire iner. 'Nene'yi durdur başkan Arda dönüyor' lafı zaten o ikinci adamın...
Yalnız orada bir sorun var. Ne yazık ki Galatasaray'da beyni yıkanmış, fanatik ve on para etmez bir taraftar güruhu var. Aynen bu kelimeleri kullanarak söylüyorum! Galatasaray kaptanını tribünlerden yuhalayan, tribünlerden ıslıklayan, Galatasaray kaptanına olmadık muamele yapan bir grup!
Bu grup hala duruyor. Ben o grubu bildiğim için hatırlayacaksınız 'Git Arda' diye yazı yazdım. Şimdi 'Gel Arda' diyemem ve Arda bana 'Hıncal ağabey, Fener'e gidiyorum' dese ' İyi edersin' derim. Çünkü bu laflar ortaya çıktığı anda o güruh dişini nasıl bilediğini gösterdi. İnternet, twitter falan saldırıyorlar. Yani Galatasaray'ın kaderi ile oynayan bir güruh.

Özge AYDIN /SABAH İNTERNET

#Sayfa#


Transferde ağırdan giden Galatasaray, Hamit, Burak ve Amrabat'ı alarak dikkatleri üzerine çekti. Üç oyuncu Galatasaray'a neler katar?
Geçen hafta Bodrum'da, Fatih hocamın evine konuk olduk. Her zamanki gibi harikulade bir yemek yedik. Fulya muhteşem bir kadın...
Yemekte ağabeyim de vardı. Üçümüz bir arada olunca Galatasaray'ın konuşulmamasına imkan yok. Ağabeyim, "Hocam bu transferler Galatasaray'a yetti mi?" diye sordu. Fatih hoca, "Amaç Türkiye ligi, Türkiye şampiyonluğu ise yeter. Ama Avrupa'da bir şeyler yapmak istiyorsak benim iki transfere daha ihtiyacım var. İki yabancı daha almam lazım. Çünkü bütün Türkiye'ye taradık, aradığım isimler Türkiye'de yok. Şampiyonlar Ligi de başlayacak. Genç birini alıp, yetiştirme şansımız da yok. Hazır adam alacağız" dedi.
İstediği oyunculardan bir tanesi sol bek... Hakan Balta ve Çağlar çok iyi oyuncular. Fakat ikisi de sakat. Uzun süren sakatlıkları var. Yarın ne olacakları belli değil! "Benim bütün bir sezon oynatabileceğim bir sol beke ihtiyacım var" dedi.
Bir de orta alan ve forvet olarak oynayabilecek bir oyuncu istiyor.
10 numara olarak oynatabilecek bir oyuncu düşünüyor herhalde...
Önemli bir adam istiyor. Orada oynayanların huzurunu kaçırmamak için tarifi tam yapmadı. 'Sol bek istediğini' açık söyledi ama diğer istediği oyuncunun ucunu açık bıraktı. Orta saha ve ileride çok önemli bir isim istiyor.
Bir orta saha, forvet tipi iyi bir oyuncu alınırsa beni heyecanlandırabilir. Mesela Umut ve Burak futbol piyasası için iyi adamlar... Ama beni heyecanlandırmıyor. Geçen yılın gol kralı Burak'ın çok fırın ekmek yemesi lazım. Öğreneceği çok şey var. Sadece gol almak insanı futbolcu yapmaz. Yapsaydı Jardel futbolcu olurdu. Avrupa Gol Kralı'ydı adam... Galatasaray tarihinin en kıymetli golünü attı; Monaco'da oynanan Süper Kupa finalinde, Real Madrid ağlarına... Ama 3. lig, 4. lig takımlarına gitmek zorunda kaldı. Neden; çünkü futbol yanı sadece gol üzerine... Gol zekası var ama bu yetmiyor.
Burak da eksik olan iki unsur var: 1- Futbol tekniğini daha doğrusu futbol bireysel taktiğini öğrenmesi lazım. Bizim futbolcuların çoğunda yok. Biz takım taktiği ve yetenek üzerine kurarız. Oysa en önemli şey, futbolcuyu öne çıkaran bireysel taktiktir.
'Topsuz koşu' diyoruz mesela... Topsuz koşuyu yaptıran, bireysel taktik bilgisidir. Oyun sağ tarafta oynanırken, solda çapraz koşu yapabilirsin. 'Ben buraya koşarsam rakip aldanır ve ben kaleciyle karşı karşıya kalabilirim. Arkadaşım da bana uygun pas atarsa...' diye düşünmen bireysel taktiktir. Topu ayağına alırsın, kafanı kaldırırsın ve bakarsın. 'Kaleciyle aramda bir kişi var. Bunu geçersem gol atarım' dersin. Ya da bakarsın, kaleciyle aranda bir kişi var ama yanında bomboş Bülent var. Topu Bülent'e verirsin. Ya da ne Bülent'e verirsin, ne de çalım atarsın; gider şut atarsın.