NOKTA İSTANBUL DAHA POPÜLER OLACAK
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin alt kuruluşlarından Medya A.Ş.'nin Genel Müdürü Bekir Kaplan'ın paylaştığı bilgilere göre ilk gün 10 bin kayıt alınırken, ".istanbul" ve ".ist" alan adı kayıtları şu sıralarda 20 bine ulaşmış durumda. Alan adlarının satışını gerçekleştiren global şirketlerden biri olan GoDaddy'nin EMEA Bölge Başkan Yardımcısı Stefano Maruzzi ise Türkiye'nin yanı sıra ABD, İngiltere ve Avustralya'dan bile kayıt yaptıklarını belirterek, ".istanbul" ve ".ist" alan adlarının daha da popüler olacağını düşündüklerini dile getiriyor.
"ALAN ADLARI PİYASA İLE DAHA İYİ İLİŞKİLENDİRİLEBİLİR"
Açılışı 27 Ocak 2016'da, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkanı Kadir Topbaş ile yapılan ".istanbul" ve ".ist" alan adları, İstanbul'un marka gücünü dijital dünyaya da taşıyor. Stefano Maruzzi, bu alan adlarının avantajları konusunda, "İster büyük bir kuruluş, ister tek kişilik, çok küçük bir işletme olsun tüm markalar .istanbul ve .ist alan adları sayesinde İstanbul piyasası ile daha iyi bir şekilde ilişkilendirilebiliyor. Bunun yanı sıra konuya bir de marka güvenliği açısından bakmak gerekiyor; birinin marka adınızı kullanarak .istanbul ve/veya .ist alan adını alarak sizinle ilgisi olmayan bir web sitesi kurmasını istemezsiniz" dedi.
"İSTANBUL'UN BİR PARÇASI OLMANIZI SAĞLAR"
İstanbul'un dünya markalarından biri olduğunu vurgulayan Bekir Kaplan ise: "İstanbul markası, dijital platformda markaların gücüne güç katıyor; yeni, taze, güvenilir boş alanlar sunuyor. Yeni fikir ve proje sahipleri açısından dinamik ve inovatif özelliğe sahip olan İstanbul alan adları marka, kurum ve kuruluşlarınızın web adresleri lokalizasyon işaret eder, .istanbul, İstanbul'un bir parçası olmanızı sağlar."
KOBİ'LER, .İSTANBUL VE .İST İLE DAHA GÖRÜNÜR OLABİLİR
GoDaddy'nin geçtiğimiz yıl Redshift Research'le birlikte gerçekleştirdiği Çok Küçük İşletmeler Anketi sonuçlarına göre Türkiye'deki çok küçük işletmelerinin yarısının çevrimiçi varlığı bulunmuyor. Aynı anketin sonuçları Türkiye'deki çok küçük işletmelerin bir web sitesi ile yerel bölgelerinde daha görünür olacaklarına ve göze çarpacaklarına inandıklarını gösteriyor. Stefano Maruzzi, konuyla ilgili olarak şunları söyledi: "Türkiye'deki çok küçük işletmelerin yüzde 48'i, yerel müşteri tabanlarının genişlemesini bekliyor. Bu doğrultuda dijital bir varlıklarının olmasının öneminin farkındalar. .istanbul ve .ist alan adları, şehirde faaliyet gösteren küçük işletmelerin daha görünür olmalarına yardımcı olabilir. Diğer pek çok şehir gibi İstanbul da giderek daha fazla dijitalleşen bir şehir ve işletmelerin oyunda kalmak için dijital trendleri yakalaması gerekiyor. Bunun ilk adımı da dijital varlıklarını oluşturmaları."