Güneş enerjisi ile çalışan uçağın mucitleri Andre Borschberg ile Bertrand Piccard ve ekibi, çıkacağı dünya turu öncesinde Bilfenli öğrencileri İsviçre'nin Cenevre'de kentindeki hangarında ağırladı. Borschberg, "Dünya turu rotamızda Türkiye de olsun istiyoruz!" dedi. Bilfen Eğitim Kurumları öğrencileri fen projelerini, yüzyılın en önemli icatlarından olan güneş enerjisi ile uçan Solar Impulse uçağının hangarında yaptı. Geçtiğimiz yıl, Solar Impulse'un mucidi, pilotu Andre Borschberg ve ekibini okullarında ağırlayan öğrenciler, bu kez uçağı yerinde görerek dünya turuna uğurladılar.
GUINNESS'E GİRDİLER
Güneş panellerinden elde ettiği enerjiyle icat ettiği yeşil uçağıyla en uzun uçuşu gerçekleştirerek Guinness Rekorlar Kitabı'na giren Bertrand Piccard ve Andre Borschberg ile eşi Yasemin Borschberg, geçen yıl İsviçre Başkonsolosu Monika Schmutz Kırgöz'ün de girişimleriyle Bilfen Okulları Fen Kulübü öğrencilerinin davetlisi olarak Türkiye'ye gelmişti. Bu kez tek Türk okulu olarak davet alan Bilfenli öğrenciler, "Müthiş bir buluş! Geliştirmek bize düşüyor! Yakın gelecekte insanlar bu uçağa bilet alarak binecekler." dediler. Bilfen İlköğretim Okulları Koordinatörü Filiz Peynircioğlu, "Uluslararası projeler çocuklarımızın vizyonunu genişletiyor. Ödevlerini global platformlarda yaparken aynı zamanda İngilizcelerini de ilerleterek birer dünya vatandaşı olarak yetişiyorlar" diye konuştu.
"TÜRKİYE'YE UĞRAR MISINIZ"
Dünya turu sırasında Türkiye'yi de bu rotaya dahil edip etmeyeceklerini soran öğrencilere, Andre Borschberg, "Türkiye'ye gelmeyi çok istiyoruz. Ama hükümetlerin buna izin vermesi gerekiyor. Rotamıza ekleyebiliriz. Uçak için yakıt almak zorunda değiliz. Sonsuz güneş enerjisini bile çok az harcıyoruz. Güneşten topladığımız kanatlara gidiyor, onun için sonsuza kadar uçabiliriz. Tüm uçağın toplam ağırlığı bir arabanın ağırlığından daha fazla değil. Parçalarını dizayn ettiğimizde mümkün olduğunca hafif olmasını sağlamaya çalıştık. Bir sonraki uçağımız nonstop uçabilen bir uçak olacak. Bu bizim için bir tutku, büyük keyif alıyoruz. 100 yıl önce Wright kardeşler de ilk uçağı yaptığında başka yolcular planlamamışlardı fakat sonra gerçekleşti. Daha hafif uçaklar ve geniş panellerle uluslar arası yolcu uçakları yapmak mümkün. Bugün yolcularımız yok ama gelecekte sizler yolcu koltuklarında oturuyor olabilirsiniz. Eminim Solar Impulse bileti alacaksınız!" diye konuştu. Borschberg ve Piccard, 12 yıl içinde gerçekleştirdikleri uçakla ilgili Bilfenli bir öğrencinin, "Seri üretime geçecek misiniz?" sorusuna "Bizim işimiz değil. Ancak endüstri bunu yapabilir. Biz mucidiz. Destekçilerimize hayallerimizi anlattık ve bize inandılar. Şu anda sahnede iki kişiyiz ama biz 100 kişilik bir ekibiz. Daha mükemmeli için çalışmaya devam edeceğiz. Bizi destekleyecek olan bir sürü insan olacağından eminim" dediler.
HANGARDA FEN ÖDEVİ
Baki Berkay Uzel: "Güneş enerjisini bu kadar önemli bir alanda kullanıyor olmak gerçekten çok değerli. Bu sonsuz enerji kaynağı daha pek çok yerde bu kadar verimli değerlendirilebilir."
Tolga Umut Gargın: "Hızla kirlettiğimiz dünyamıza, güneş enerjisi ile uçabilen uçaklar hediye gibi! Hava kirliliğine yol açmadan, bedava enerji ile uçabilen yakıtsız uçak yüzyılın buluşu bence!"
Tuana Turhan: "Uçağa binebiliyor olmak nasıl olurdu merak ediyorum. Ama uçak tek kişilik! Bu projede bize düşen; çok kişinin binebileceği yolcu uçakları olarak geliştirmek!"
Hale Alkan: "Güneş enerjisi ile uçabilen bir uçağın güneş depolaması ve gece uçuşu da gerçekleştirebilmesi mucize gibi. Geleceğimiz için, doğal kaynaklarımızı korumak için çalışmak zorundayız."