SELAHATTİN DÖNMEZ SELAHATTİN DÖNMEZ

Güçlü bağışıklık için renge hücum

Her yıl pastırma sıcakları başlamadan havalar kısa süreli soğur ve grip salgını başlar. Size önerim sonbaharın ani sıcaklık düşüşünde oluşan soğuk algınlığından korunmak için beş vitamin ve minerali doğal besinlerden sağlamanız

Böylece bağışıklık sisteminizi güçlü tutabilirsiniz. B6, C, E vitaminleri ile çinko ve magnezyum bağışıklığın gizli silahları. Bu güçlü vitamin ile minerallerden zengin besinlerden bir adetini seçerek gün içinde tüketmeniz aniden yataklara düşürecek üst solunum yolu enfeksiyonlarından korunmanıza yardımcı olacaktır.
B6 Vitamini: Tavuk, tam tahıllı şekersiz kahvaltılık gevrekler, muz, hindi eti, sarımsak, fındık.
C Vitamini: Domates, narenciye meyveler-portakal, limon, mandalina, greyfurt-, yeşil biber, brokoli ve kivi.
E vitamini: Kabak ve ay çekirdeği içi, badem, yer fıstığı ezmesi, zeytinyağı.
Çinko: Hindi etinin siyah kısmı, kaju fıstığı, yağsız biftek, nohut, yeşil mercimek.
Magnezyum: Tam buğday ekmeği, kuru fasulye, yeşil mercimek, kuru börülce, nohut, keten tohumu, zerdeçal.

EGZERSİZ ERİTİYOR
Harvard Tıp Fakültesinin yaptığı bir araştırma ile vücudumuzda yağ depolamaya elverişli beyaz yağ hücrelerinin sayısını azaltan, metabolizmayı ve yağ yakımını hızlandıran kahverengi yağ hücrelerinin ise sayısını arttıran İrisin adlı hormonun egzersizle arttığı keşfedildi. Kas hücrelerinden salgılanan bu hormonun oluşması için haftada 5-6 kere egzersiz yapmak şart.

BESLENMENİZDE YAPACAĞINIZ 5 DEĞİŞİM İLE KANSERDEN KORUNUN
Bel çevresi yağlanması olan herkesin kansere yakalanma riskinin olduğunu bilimsel olarak biliyoruz. Özellikle bel çevresi sağlıklı belirlenen kriterlerin üzerinde olan menopoza girmiş kadınlarda pankreas, meme, kolon kanserleri görülme sıklığı yüksek. Sizlere beslenmenizde önereceğim beş diyet kanunu ile kanserden korunmada başarı şansınız da yüksek olacak.

Her gün tükettiğiniz şekerli besinlere veda edin. Şeker tüketimi bazı kanser çeşitleri için risk. Şekerli gazlı asitli içecekler, şekerli kahveler, şuruplu kahveler, işlenmiş hazır tüm paket bisküviler, tatlılar yenmemeli.

İkinci adım ise şekerli besinler yerine taze sebzeler, meyveler, kuru baklagiller, rafine edilmemiş tahılları beslenmenizde arttırarak akciğer, ağız, yutak, nefes borusu, mide ve kolon kanserine karşı yüksek korunmada önemli.

Hayvansal protein kaynaklarını yüksek miktarlarda yeme mide, meme, karaciğer ve kolon kanserine neden. Yağsız kırmızı eti on beş günde bir, günde 150 gramı geçmeyecek kadar derisiz balık, tavuk veya hindi eti tüketin.

Mide, akciğer ve karaciğer kanserinden korunmak için alkol içmeyin, tuzu mümkün olduğunca çok az yemeklere koyun, bol baharat tüketin.

Sarımsak, kuru soğan, pancar, lahana, pırasa, ceviz, çay, roka, zerdeçal ve tane karabiberin kanser koruyucu doğal ilaçlarınız olmasını sağlayın.