Türkiye'nin en iyi haber sitesi
UFUK SANDIK

Formula 1'de Türkiye imzası

Formula 1'in 2014 sezonunda tamamı geri dönüştürülen 38 bin 168 lastik kullanıldı. Bu özel lastikler Türkiye'de Pirelli'nin İzmit tesislerinde üretildi

Formula 1 ve Dünya Ralli Şampiyonası dünyanın en önemli motorsporları organizasyonlarından...
Milyonlarca yarışsever, dünyanın dört bir yanında yapılan yarışları adeta soluk almadan izliyor. Tuttukları takımların ve pilotların kazanması için dua ediyor.
Motorsporlarında 'damalı bayrağı' görmek yani birinci olmak bir çok faktöre bağlı. Pilot, yarış otomobili, teknisyen ekibi ve hava şartları gibi... Ama yarışı kazandıran bir başka faktör daha var: Lastikler...
Formula 1 tarihinde doğru lastik seçimiyle yarış kazanan birçok pilot var.
İşte bu özel lastikler artık Türkiye'de üretiyor. Türkiye gerek Formula 1'de gerekse Dünya Ralli Şampiyonası'nda yetiştirdiği pilotlarla olmasa da, dolaylı bir şekilde dünyanın en önemli organizasyonlarına, damga vuruyor.
İzmit'te Türk mühendisleri ve işçilerinin alın teriyle üretilen lastikler, dünyanın dört bir yanında yarışıyor.
Pirelli İzmit tesisleri, başta Formula 1 olmak üzere Dünya Ralli Şampiyonası (WRC), GrandAm, Ferrari Challenge gibi motorsporları organizasyonları için lastik üretiyor.

HAMILTON 9841 KM YAPTI

Formula 1'in resmi lastik tedarikçisi Pirelli, 2014 sezonuna dair istatistikleri açıkladı. Buna göre Pirelli, 2014 sezonunda yarışlar için 38 bin 168 lastik tedarik etti.
5 bin 396 adedi test sürüşlerinde olmak üzere, hafta sonu yarışlarında kullanılan 26 bin 364'ü slik, 11 bin 804'ü ise ıslak zemin lastiklerinin tamamı geri dönüştürüldü.
2014 Formula 1 sezonunu şampiyon tamamlayan Lewis Hamilton, Pirelli lastikleriyle sezon boyunca pistte attığı 495 turla bu alanda da ilk sırada yer aldı. Lastik türlerine göre en çok km gerçekleştiren yarışçı da olan Hamilton, kuru zemin orta lastikte 8 bin 230, ıslak zemin geçiş lastiğinde 1.142 ve ıslak zemin lastiğin de ise 469 km yaptı. Kuru zemin süper yumuşak lastikte 2 bin 846 km ile Sergio Perez, kuru zemin yumuşak lastikte 7 bin 011 km ile Esteban Gutierrez, kuru zemin sert lastikte ise 3 bin 544 km ile Valtteri Bottas en çok km yapan pilotlar oldu.

PIT STOP REKORU JAPONYA'DA

Formula 1 2014 sezonunda toplam 817 pit stop gerçekleşti.
Yarış başına 43 adet pit stop gerçekleşirken pilot başına ortalama 2,02 pit stop yaşandı. En çok pit stop 79 kez ile Japonya'da yaşanırken en az pit stoplar 23 kez ile İtalya ve Rusya'da gerçekleşti.

DÜNYA RALLİSİ'NİN LASTİKLERİ DE TÜRKİYE'DEN
FIA ile yenilediği anlaşmayla Formula 1 takımları için üç yıl boyunca lastik üretmeye devam edecek olan Pirelli, Dünya Ralli Şampiyonası'na da geri döndü. İzmit'te WRC için dört yeni ralli lastiğin üretimine başlandı. Üretilen ralli lastikleri asfalt, toprak ve karlı zeminler için geliştirildi. Türk Pirelli, Formula 1 için ise F1 P Zero ve Cinturato lastiklerini üretiyor.

2015 LASTİĞİ SUPERSOFT PİSTE ÇIKACAK
Pirelli'nin Formula 1'e girdiği yıllar arasında en zor deneyimlerin yaşandığı yılın 2014 yılı olduğunu belirten Pirelli Motorsporları Direktörü Paul Hembery, "Farklı karakterlere sahip olan yeni nesil araçların yarışlara katılımıyla tarihteki en zor sezonu yaşadığımızı söyleyebiliriz. Ama ne olursa olsun, Formula 1'de ilgi çekici yarışların, çok farklı yarış stratejilerinin ve araç geçişlerinin yaşanmasına yönelik hedeflerimize ulaştığımızı düşünüyorum" dedi. 2015 sezonu lastiklerinin geçen yılkilerin geliştirilmesiyle elde edileceğini söyleyen Hembery, "Bu yıl tamamen yeni bir lastiğimiz var: o da yeni bileşenlere sahip olan SuperSoft" şeklinde konuştu.

EN YÜKSEK HIZA RİCCİARDO ULAŞTI
Daniel Ricciardo, 362.1 km/s ile 2014 sezonunda Formula 1 lastiği P Zero'nun ulaştığı en yüksek hızı gerçekleştiren pilot oldu. 2014 sezonunda toplam 636 geçiş hamlesi yaşanırken yarış başına ortalama 33 geçiş hamlesi yaşanmış oldu. Bu atakların en çok yaşandığı yarışlar ise, kuru zeminde 65 atakla Almanya, ıslak zeminde ise 49 hamleyle Macaristan yarışları oldu. Geçiş denemelerinin en az olduğu yarış ise 7 hamleyle Monako Grand Prix'si oldu.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA